Mobil ilovalarni yaratish fanidan Mustaqil talim



Yüklə 19,38 Kb.
tarix02.06.2023
ölçüsü19,38 Kb.
#123061

111-20 guruh talabsi Shirinbekov Shoxrux

 MOBIL ILOVALARNI YARATISH fanidan Mustaqil talim


Mavzular .
1. Drawable ob’ektlari bilan ishlash.
2. Android ilovalarida animatsiyalarni qurish.
3. Android ilovada grafika bilan ishlash.
4. Dastur ishlashi jarayonida elementlarni o‘chirish va yaratish.

1) Drawable ob'ektlari, grafiklar, shakllar, tasvirlar va hokazo chizmalarini tasvirlash uchun ishlatiladi va Android dasturlash muhiti ichida keng qo'llaniladi. Android'da Drawable bilan ishlash uchun quyidagi qadamlarni amalga oshiring:



  1. Drawable yaratish:

Bitmap dan Drawable yaratish:
Drawable drawable = new BitmapDrawable(getResources(), bitmap);
Raster manba (tasvir fayli) orqali Drawable yaratish:
Drawable drawable = getResources().getDrawable(R.drawable.tasvir);
Vektor fayldan (XML fayli sifatida) Drawable yaratish:
Drawable drawable = getResources().getDrawable(R.drawable.vektor_tasvir);

  1. Drawable ni ko'rsatish:

ImageView orqali Drawable ni ko'rsatish:
ImageView imageView = findViewById(R.id.imageView);
imageView.setImageDrawable(drawable);


  1. Drawable rangini o'zgartirish:

Drawable ning rangini dinamik tarzda o'zgartirish uchun PorterDuffColorFilter dan foydalanish:

int rang = getResources().getColor(R.color.yangi_rang);
drawable.setColorFilter(rang, PorterDuff.Mode.SRC_IN);

Chizma - bu Androiddagi mavhum sinf boʻlib, ekranda har xil turdagi tasvir va grafiklarni koʻrsatish imkonini beradi. Chizma rasmlari fon, piktogramma, animatsiya va boshqalar uchun ishlatilishi mumkin. Chizmalarning bir nechta turlari mavjud, jumladan bitmap chizmalari, vektor chizmalari va shakl chizmalari. Ular XML yoki kod ichida aniqlanishi mumkin.


2) Android ilovalarida animatsiyalarni yaratish foydalanuvchi tajribasini sezilarli darajada yaxshilaydi va ilovangizni yanada jilo qiladi. Siz erishmoqchi bo'lgan effektga qarab, Android-da animatsiyalarni yaratishning ko'plab usullari mavjud. Mana bir nechta variant:

1. Xususiyat animatsiyasi: Ushbu turdagi animatsiya har qanday ob'ektning alfa, tarjima yoki aylantirish kabi har qanday xususiyatini jonlantirishi mumkin. ObjectAnimator sinfidan koʻrinish yoki boshqa obʼyektlarning xususiyatlarini jonlantirish uchun foydalanishingiz mumkin.


2. Animatsiyani ko'rish: Bu turdagi animatsiya asosan oddiy animatsiyalar uchun ishlatiladi, masalan, ko'rinishni ekranga yoki undan tashqariga o'chirish yoki siljitish. AnimationDrawable klassi kvadratma-kadr animatsiyalarni yaratish uchun ishlatilishi mumkin.
3. Oʻtishlar: Android bir faoliyatdan boshqasiga oʻtish kabi koʻrish ierarxiyasining turli holatlari oʻrtasida animatsiyalarni oʻynash imkonini beruvchi Transition ramkasini taqdim etadi. Masalan, siz ikkita faoliyat oʻrtasida umumiy element oʻtishini jonlantirishingiz mumkin.

3) Grafika bilan ishlash Android mobil qurilmalarini rivojlantirishning muhim jihati hisoblanadi. Android ilovasida grafikalar bilan ishlashning qisqacha tavsifi:


1. Bitmaplar - Android-dagi rasmlar odatda bitmaplar sifatida taqdim etiladi.
2. Canvas and Paint - Canvas va Paint sinflari ko'rinishda grafiklarni chizish uchun ishlatilishi mumkin.
3. OpenGL ES - OpenGL ES kuchli grafik kutubxona boʻlib, Android ilovasida 3D grafika yaratish uchun boy vositalar toʻplamini taqdim etadi.
4. Vektorli chizmalar - vektor chizmalari XML formatida yaratilishi mumkin bo'lgan kengaytiriladigan grafikalardir.
Android ilovasida grafikalar bilan ishlash uchun siz Android-ning Canvas, Bitmap, Paint va boshqalar kabi grafik chizish darslaridan foydalanishingiz mumkin. Ushbu sinflar yordamida tasvirlar, shakllar va matnlarni yaratishingiz va o'zgartirishingiz mumkin. Bundan tashqari, siz murakkabroq grafiklarni ko'rsatish uchun OpenGL ES kabi uchinchi tomon kutubxonalaridan ham foydalanishingiz mumkin.


  1. Ko'pgina dasturlash tillarida, shu jumladan Androidda dasturni bajarish jarayonida elementlarni yaratish va o'chirish mumkin. Elementlarni yaratish uchun siz addView() kabi tegishli usullardan foydalangan holda dinamik ravishda ko'rinishlar yoki tartiblarni yaratishingiz mumkin. Elementlarni oʻchirish uchun siz removeView() yoki removeAllViews() kabi usullardan foydalangan holda koʻrinishlar yoki tartiblarni olib tashlashingiz mumkin. Elementlarni dinamik ravishda yaratish va oʻchirishning samaradorlik oqibatlarini yodda tutish muhim, chunki haddan tashqari foydalanish ilovani sekinlashtirishi mumkin.

Yüklə 19,38 Kb.

Dostları ilə paylaş:




Verilənlər bazası müəlliflik hüququ ilə müdafiə olunur ©azkurs.org 2024
rəhbərliyinə müraciət

gir | qeydiyyatdan keç
    Ana səhifə


yükləyin