7 – MAVZU: STORYTELLING VA MULTIMEDIYA LONGREADS TA’LIMNI TASHKIL QILISHNING RAQAMLI VOSITALARI SIFATIDA.
REJA:
Multimediyada storytelling tushunchasi.
Multimediya longgreads ta’limni tashkil qilish.
Raqamli vositalarning taʻlimdagi oʻrni va roli.
Storytelling ta’limda foydalanish afzalliklari.
Texnologiyaning shubhasiz afzalligi va xususiyati axborotni taqdim etishda faol foydalaniladigan quyidagi multimediya imkoniyatlari:
Katta hajmdagi har xil ma'lumotlarni bitta axborot vositasida saqlash imkoniyati (20 jildgacha muallif matnining, 2000 ga yaqin va undan yuqori sifatli tasvirlar, 60 daqiqagacha video yozib olish, 7 soatgacha ovoz);
Tasvir sifatini saqlab qolganda, tasvirni yoki uning eng qiziqarli bo'laklarini, ba'zan yigirma marta kattalashtirishda ("kattalashtirish oynasi" rejimida) kattalashtirish (batafsil) qilish imkoniyati. Bu, ayniqsa, san'at asarlari va noyob tarixiy hujjatlarni taqdim etish uchun muhimdir;
Tadqiqot yoki kognitiv maqsadlarda turli dasturiy vositalar yordamida tasvirni va uni qayta ishlashni solishtirish qobiliyati;
Qo'shimcha rasm matnida yoki boshqa vizual materialda "issiq so'zlar (maydonlar)" ni ajratib ko'rsatish imkoniyati, ular zudlik bilan ma'lumot olish yoki boshqa tushuntirishli (shu jumladan vizual) ma'lumotlarni olish uchun ishlatiladi (gipermatn va gipermediya texnologiyasi);
Statik yoki dinamik vizual ketma -ketlikka mos keladigan uzluksiz musiqiy yoki boshqa har qanday ovozli qo'shiqlarni ijro etish qobiliyati;
Filmlardan, video yozuvlardan va boshqalardan video parchalarini ishlatish qobiliyati, "kadrni muzlatish" funktsiyasi, videoni kadrlararo "siljitish";
Ma'lumotlar bazasini, tasvirni qayta ishlash texnikasini, animatsiyani va boshqalarni kiritish imkoniyati;
Global tarmoqqa ulanish qobiliyati Internet tarmoqlari;
Har xil ilovalar bilan ishlash qobiliyati (matnli, grafikli va ovozli muharrirlar, kartografik ma'lumotlar);
Mahsulotda berilgan ma'lumotlardan o'zingizning "galereyalar" (tanlovlar) ni yaratish qobiliyati;
"Bosib o'tgan yo'lni yod olish" va ekranda "xatcho'plar" ni yaratish, "qiziqtirgan sahifa" ni yaratish qobiliyati;
Mahsulotning barcha tarkibini avtomatik ko'rish ("slayd-shou") yoki mahsulot uchun animatsion va ovozli "qo'llanma-ko'rsatma" yaratish qobiliyati ("foydalanuvchi ko'rsatmalarini gapirish va ko'rsatish"); mahsulotga axborot komponentlari bilan o'yin komponentlarini kiritish;
Ma'lumotlar orqali "erkin" navigatsiya qilish va mahsulotning istalgan nuqtasida asosiy menyuga, tarkibning to'liq jadvaliga yoki hatto dasturdan chiqish imkoniyati.