Turtlega nom beramiz. Masalan mosrog'i Toshbaqa. toshbaqa = turtle.Turtle()
Endi har doim unga parametr berganimizda uni Toshbaqa deb ataymiz.
Biz turtleni chaqirib oldik. Unga buyruq berish qoldi xolos. Endi esa bizga uning parametrlarini foydalanuvchining uzi kiritishi uchun imkon yaratuvhi kodlar yozamiz. Bu uchun input("") ishlatiladi.
Toshbaqa qalinligini foydalanuvchining o'zi belgilasin.semiz = input("Qalinligi: ") semiz o'zgaruvchi uni ifodalash kiritiladi (input qilinadi). Yani matn yoki son sifatida.
Endi foydalanuchi kiritgan matnni integer ya'ni son qiymatini toshbaqa uchun qalinlik (width) qilib olamiz. toshbaqa.width(int(semiz))
Endi esa toshbaqani harakatlantirish uchun foydalanuvchidan qiymat so'raymiz: Toshbaqa oddiyroq harakatlanishi uchun oldinga (forward) va bir yoqlama burilishi uchun masalan chap(left) ni tanlaymiz. Bu kiritishlar biz ma'lum shakl chizgunimizga qadar davom etishi uchun operatorlarni takrorlatish kod qatorlaridan foydalanamiz. umumiy blok quyida.
for side in range(90):
tugriga input("Toshbaqa tugriga necha pixel yursin:"):
toshbaqa.forward(int(tugriga))
chabga = input("toshbaqa chapga Necha gradus burilsin")
toshbaqa.left(int(chabga))
p.s: imloviy xatolar atayin adashmaslik uchun qilingan
To'liq kodni ishlating va zavqlaning
import turtle
toshbaqa = turtle.Turtle()
semiz = input("Qalinligi: ")
toshbaqa.width(int(semiz))
for side in range(90):
tugriga = input("Toshbaqa tugriga necha pixel yursin:")
toshbaqa.forward(int(tugriga))
chabga = input("toshbaqa chapga Necha gradus burilsin")
toshbaqa.left(int(chabga))