Muhammad al- Xorazmiy nomidagi Toshkent Axborot texnologiyalari universiteti
Kompyuter animatsiyasi fanidan
Mustaqil ish
Mavzu : Peredmetlarning to’g’ri chiziqli harakati
Guruh: 514-18
Bajardi: To’xtamurodov Davrbek
Animatsya yaratish texnologiyalari
Hozirgi davrda turli animatsiya yaratuvchi texnologiyalar mavjud:
1. Klassik (ananaviy) animatsya- bu rasmlarni ketma-ketlik bilan o`tkazish,
har bir rasm alohida chizilgan bo`ladi. Bu ko`p mehnat sarf etadi, anmatrlar har bir
kadrda rasmlarni alohida ishlashlari lozim bo`ladi.
2. Stop-kadrli (qo`g`irchoq) animatsiya- bunda obektni havoda shunday
joylashtriladiki harakat kadrga olinadi va toxtatiladi undan so`ng yana boshqa
harakatlar tasvirga olinadi.
3. Sprayt animatsya- bu dasturlash tillari asosida amalga oshiriladi.
4. Morfing- bir obektdan boshqasigacha bo`lgan harakat generasiyalandi
yani, taxminiy hisoblandi va kadrlar yasaldi.
5. Rangli animatsiya-bunda obektning rang holati o`zgartiriladi.
6. 3D-animatsiya- bu maxsus dasturlar asosida yaratilib( misol uchun, 3D
MAX) tasvirni fazoda 3 o`lchamda, turli nuqtalar asosida yaratiladi. Bunday
dasturlar turli obektlar, ranglar jamlanmasi, teksturalar bilan boyitilgan va har bir
kadrga o`zgacha jilo berishi bilan boyitilgan bo`ladi.
7. Harakatni ushlash (Motion Capture)- birinchi animatsion yo`nalish real
vaqt davomida real voqeylikni aks ettirish imkoni beradi. Maxsus datchik insonga
o`rnatiladi va insonni harkati nuqtalari kompyuterga modellashtiriladi. Keyinchalik
harakat raqamlshtirilib tasvirga birlashtrilib animatsion harakat yaraladi.
Dostları ilə paylaş: |