O'zbekiston Respublikasi Urganch Davlat Universiteti Tarix fakulteti Milliy istiqlol g’oyasi ma'naviyat asoslari va huquq ta'limi 2-bosqich talabasi Hasanboyev Akmalbekning Ta'limda axborot texnologiyalari fanidan Mustaqil ishi
Mavzu:Carl Drawda sodda geometrik figuralar bilan ishlash
To Front-belgilangan obyektni birinchi o`ringa joylashtiradi.
To Front-belgilangan obyektni birinchi o`ringa joylashtiradi.
To Back-belgilangan obyektni oxirgi o`ringa joylashtiradi.
Forward One-belgilangan obyektni oxiridan ikkinchi o`ringa joylashtiradi.
Back One-belgilangan obyektni yuqoridan ikkinchi o`ringa joylashtiradi.
In Front Off-belgilangan obyektni kerakli obyektga nisbatan asosiy o`ringa joylatiradi.
Behind-belgilangan obyektni kerakli obyektga nisbatan ikkinchi o`ringa nisbatan joylashtiradi.
Bu buyruqlar hammasi alohida vazifa bajaradi. Ulardan ayrimlariga, ya’ni bizga kerakli buyruqlarda to`xtalib o`tamiz.
Bu buyruqlar hammasi alohida vazifa bajaradi. Ulardan ayrimlariga, ya’ni bizga kerakli buyruqlarda to`xtalib o`tamiz.
Group-belgilangan obyektlarni birlashtiradi, ya’ni bitta obyektga aylantiradi. (Ungroup-birlashtirishni bekor qiladi)
Lock Objekt-belgilangan obyektni qotirib qo`yadi, ya’ni bu obyekt ustida xech qanday ishlarni bajarib bo`lmaydi.
(UnLock Objekt-qotirishni olib tashlaydi, ya’ni obyekt biz xoxlagan ishni bajarish imkoniga bo`lamiz).
Order-obyektning boshqa obyektlarga nisbatan joylashishini belgilaydi.
Obyekt holatlarini o`rnatish jarayonida foydalanuvchi ko`p hollarda Order bo`limidan foydalanishga to`g’ri keladi.
Order bo`limi quyidagi buyruqlardan iborat:
Obyekt holatlarini o`rnatish uchun obyekt (obyektlar) belgilanib, belgilangan obyekt ustiga sichqoncha ko`rsatkichi olib borilib o`ng tugma bosiladi. Natijada belgilangan obyektga tegishli qo`shimcha buyruqlar chiqad
Obyekt holatlarini o`rnatish uchun obyekt (obyektlar) belgilanib, belgilangan obyekt ustiga sichqoncha ko`rsatkichi olib borilib o`ng tugma bosiladi. Natijada belgilangan obyektga tegishli qo`shimcha buyruqlar chiqad
Objekt Properties oynasida mavjud bo`lgan tugma, bu tugma yordamida obyektlar ichki qismiga fon berish mumkin. Bu tugma bosilgandan so`ng, qo`shimcha tugmalar hosil bo`ladi:
Objekt Properties oynasida mavjud bo`lgan tugma, bu tugma yordamida obyektlar ichki qismiga fon berish mumkin. Bu tugma bosilgandan so`ng, qo`shimcha tugmalar hosil bo`ladi:
(Uniform fill)-obyektlarga bir xil rang berish imkonini beradi.
(Fountain fill)-obyektlarga ikki turdagi ranglar, va ranglar shtrixovkalarini beradi.
(Pattern fill)-har xil ko`rinishdagi tayyor fonlarni tanlash imkonini beradi.
(Texture fill)- har xil ko`rinishdagi tayyor fonlarni tanlish imkonini beradi.
(Postckript fill)-tayyor fonlarni tanlash imkonini beradi.
(No fill)-ichki rangni yo`q qiladi.
O`quvchilar Corel Draw dasturida kontur parametrlarini berish va ularni boshqarishning har xil usullarini bilishlari muhim ahamiyatga ega. Shuning uchun kontur tushunchasiga bog’liq ayrim tushunchalarni yoritb o`tamiz:
Qalinlik-kontur, ya’ni chegara (chegara chizig’i) qalinligi tushunilib, uning o`zgartirishning usullarini yuqori punktda gapirib o`tilgan edi.
Ko`rinish-kontur ko`rinishi, ya’ni chiziq tipi tushuniladi.
Rang-chegara rangi tushuniladi.
Nakonechniklar-chiziq (chegara) oxirgi nuqtalar ko`rinishi tushuniladi.
O`quvchilar obyektni belgilab kerakli rang ustiga sichqoncha ko`rsatkichi olib borib chap tugma bir marta bossa, natijada obyektnigg ichki qismi kerakli rangni oladi, tashqi chegaraga rang berish uchun esa yuqoridagi ishlar bajariladi, faqatgina chap tugma o`rniga o`ng tugmani bosiladi.
Rangdan tashqari obyektlarga har xil fonlar berish mumkin. Bu to`g’risida xozir to`xtalib o`tamiz.
Buning uchun Corel Draw oynasida qo`shimcha oynani hosil qilish kerak-Objekt Properties oynasini. (bu oynani quyidagicha hosil qilish mumkin: obyekt ustiga sichqoncha ko`rsatkichi olib borilib, o`ng tugmasi bosiladi, chiqqan buyruqlar ichidan-Properties buyrug’i tanlanadi