Raqamli texnologiyalar vazirligi



Yüklə 39,06 Kb.
tarix07.01.2024
ölçüsü39,06 Kb.
#206611
1-amaliy malumotlar tuzilmasi


O’ZBEKISTON RESPUBLIKASI
RAQAMLI TEXNOLOGIYALAR VAZIRLIGI
MUHAMMAD AL-XORAZMIY NOMIDAGI TOSHKENT AXBOROT TEXNOLOGIYALARI UNIVERSITETI
Q
ARSHI FILIALI


TELEKOMMUNIKATSIYA TEXNOLOGIYALARI
FAKULTETI
RI-11-22-GURUH TALABASI
BERDIRAXMATOV ASADBEKNING
MA’LUMOTLAR TUZILMASI VA ALGORITMLAR
FANIDAN
1-AMALIY ISHI

Bajardi: Berdiraxmatov Asadbek
Tekshirdi: Sayidov Jurabek

1 – amaliy ishi
Chiziqli, tarmoqlanuvchi va takrorlanuvchi algoritmlar .


Ishning maqsadi. Algoritmlarni loyihalashni, algoritmning korrektligi va samaradorligini baholashni o’rganish. Kvadrat tenglama ildizlarini aniqlash algoritmini, uchburchak yuzasini hisoblash uchun Geron formulasini qo’llash algoritmini loyihalashtirishni, grafik usulda tavsiflashni, C++ tilida dasturlashtirishni va kompyuterda hisoblashlar o’tkazib, natijalar olishni o’rganish.
Vazifa: Berilgan kvadrat tenglamalar ildizlarini aniqlash algoritmlari, uchburchak yuzasini hisoblash uchun Geron formulasini qo’llash algoritmi loyihalashtirilsin. Algoritmlarning korrektligi va samaradorligi baholansin. Algoritmlar grafik usulda tavsiflansin, C++ tilida dasturlashtirilsin va kompyuterda hisoblashlar o’tkazilib, natijalar olinsin.



I.ax2 +bx+c=0 D=b2-4ac>=0
D=b2-4ac x1 x2
1-misol:
x2+3x+2=0 a=1, b=3, c=2 D>0 va ildizlari x1=-1 x2=-2 teng bo’lgan kvadrat tenglamani yechish usuli.

/* quadratic equation D>=0*/


#include
#include
using namespace std;
double a,b,c,D,x1,x2,ass1,ass2;
int main( )
{
cout<<"a=";
cin>>a;
cout<cout<<"b=";
cin>>b;
cout<cout<<"c=";
cin>>c;
cout<D=b*b-4.0*a*c;
ass1=pow(D,0.5);
ass2=2.0*a;
x1=(-b+ass1)/ass2;
x2=(-b-ass1)/ass2;
cout<<"x1="<cout<cout<<"x2="<cout<system("pause");
return 0;
}
a=1 b=3 c=2 x1=-1 x2=-2

II. 4x2 +6x+7=0 a=4 b=6 c=7
D<0 va x = haqiqiy ildizi yo’q bo’lgan tenglamani yechish usullari.

/* quadratic equation D&&& */


#include
#include
using namespace std;
double a,b,c,D,x1,x2,ass1,ass2;
int main( )
{
cout<<"a=";
cin>>a;
cout<cout<<"b=";
cin>>b;
cout<cout<<"c=";
cin>>c;
cout<D=b*b-4.0*a*c;
if(D>=0.0) {
ass1=pow(D,0.5);
ass2=2.0*a;
x1=(-b+ass1)/ass2;
x2=(-b-ass1)/ass2;
cout<<"x1="<cout<cout<<"x2="<cout<}
else cout<<"Haqiqiy yechim mavjud emas";
cout<system("pause");
return 0;
}

a=4 b=-6 c=7 Haqiqiy yechim mavjud emas


Для продолжения нажмите любую клавишу . . .

III. S= p=

a=3 b=4 c=5 S=6 teng bo’lgan to’g’ri burchakli uchburchakning yuzini Heron formulasi orqali topish algoritmini tuzish.

/* Heron's formula */


#include
#include
using namespace std;
double a,b,c,p,S,ass1;
int main( )
{
cout<<"a=";
cin>>a;
cout<cout<<"b=";
cin>>b;
cout<cout<<"c=";
cin>>c;
cout<p=(a+b+c)/2.0;
ass1=p*(p-a)*(p-b)*(p-c);
S=pow(ass1,0.5);
cout<<"S="<cout<system("pause");
return 0;
}

a=3 b=4 c=5 S=6


Для продолжения нажмите любую клавишу . . .

Yüklə 39,06 Kb.

Dostları ilə paylaş:




Verilənlər bazası müəlliflik hüququ ilə müdafiə olunur ©azkurs.org 2024
rəhbərliyinə müraciət

gir | qeydiyyatdan keç
    Ana səhifə


yükləyin