MAVZU: QIZIQISH VA MOILLIK
Qiziqish
Qiziqish — shaxsning oʻzi uchun qimmatli va yoqimli boʻlgan muayyan narsa va hodisaga munosabati. Bunda insonning oʻziga xos xususiyati bevosita mujassamlashadi. Q. bilimlarni ongli, puxta, barqaror, anglagan holda oʻzlashtirishda, koʻnikma va malakalarni shakllantirishda qoʻl keladi, shaxs qobiliyati, zehni, uquvchanligini rivojlantirishga, olamni mukammalroq tushunishiga yordam beradi. Q. insonda intilish, faollik, ichki turtki, ehtiyojni roʻyobga chiqarish manbai vazifasini bajaradi. q. shaxsning borliqqa tanlab munosabatda boʻlishida, oʻziga xos qaror qabul qilishida, oʻzini oʻzi nazorat eta bilishida, maqsadga intiluvchanligida, yuzaga kelgan toʻsiqlarni yengishida ifodalanadi. Q.lar shaxsiy va ijtimoiy, bevosita va bilvosita, keng va tor, beqaror va barqaror boʻladi. Q. sinchkovlik, qiziquvchanlik, bilishni oʻz ichiga oladi. Odamlarni shaxsiy Q.ini idora qilishga oʻrgatish, bu ioʻnalishda mashqlantirish, treninglar, testlardan foydalanish intiluvchan, toliqmas xislatlarni shakllantirishga yordam beradi.
Qiziqishlar va moyilliklar
Insonning aqliy tomonini tavsiflovchi birinchi narsa uning qiziqishi va moyilligi bo'lib, unda shaxsning yo'nalishi aks etadi.
Bizning ongimiz hozirgi paytda biron bir mavzuga yo'naltirilganligi haqiqati, biz bilganimizdek, e'tibor deb ataladi. Qiziqishlar bo'yicha, biz narsaga asosan unga e'tibor berishga moyil bo'lgan munosabatni nazarda tutamiz. Agar biz shaxsni tavsiflasak, uning "teatrga bo'lgan qiziqishi" ni sezsak, demak u teatrda iloji boricha tez-tez bo'lishga harakat qiladi, teatr haqidagi kitoblarni o'qiydi va teatr bilan bog'liq gazetalardagi xabarlarni, eslatmalar va maqolalarni qoldirmaydi. suhbatda yoki radioeshittirishlarni tinglashda, u biron bir tarzda teatri bilan bog'liq bo'lgan narsalarga e'tibor qaratadi, oxir-oqibat uning fikrlari ko'pincha teatrga yo'naltiriladi.
Qiziqish va moyillik tushunchalari o'rtasida bir oz farq bor. Qiziqish ostida, shubhasiz, ma'lum bir mavzuga, boshqa tomondan moyillikka, ma'lum bir faoliyatga e'tibor qarating. Qiziqish - bu biron bir mavzu bilan tanishish, uni o'rganish, uni idrok etish, o'ylash istagi. Giyohvandlik bu har qanday muayyan faoliyat bilan shug'ullanish tendentsiyasidir.
Ko'pincha, biron bir mavzuga qiziqish, bog'liq faoliyat uchun muhim narsa bilan bog'liq. Shaxmatga bo'lgan qiziqish deyarli har doim shaxmat o'ynashda muhim rol o'ynaydi. Giyohvandlikka qaramasdan qiziqish mavjud bo'lishi mumkin. Teatrga qiziqqan odamlarning hammasi ham teatr faoliyati uchun muhim ahamiyatga ega emas. Siz tarixga jonli va doimiy qiziqishga ega bo'lishingiz va tarixchining faoliyatiga moyil bo'lishingiz mumkin.
Qiziqishlar va moyilliklarning paydo bo'lishi markazida ehtiyoj mavjud. Biroq, har qanday ehtiyoj insonning yo'nalishini tavsiflaydigan doimiy qiziqishni keltirib chiqarmaydi. Oziq-ovqatga ehtiyoj har bir insonning asosiy ehtiyojlaridan biridir. Agar bu ehtiyoj etarli darajada qoniqtirmasa, ya'ni. agar odam och bo'lsa, unda "ovqatga qiziqish" paydo bo'ladi; uning fikrlari oziq-ovqatga qaratilgan. Ammo bunday "qiziqish" vaqtinchalik bo'lib, odam to'lishi bilanoq o'tadi; u ma'lum bir kishining barqaror yo'nalishini ifoda etmaydi, u o'ziga xos shaxsiy xususiyat emas.
Qiziqishlar bilimlarni olish, insonning ufqlarini kengaytirish, uning aqliy hayotining mazmunini boyitish uchun eng muhim harakatlantiruvchi kuchdir. Qiziqishlar yoki qashshoqlik yo'qligi, ularning ahamiyatsizligi insonning hayotini kulrang va bo'sh qiladi. Bunday odam uchun eng xarakterli tajriba zerikishdir. U ko'ngil ochish, ko'ngil ochish uchun doim tashqarida biron narsaga muhtoj. O'z odamiga tashlanib, bunday odam muqarrar ravishda zerikishni boshlaydi, chunki tashqi ko'ngilxushlikdan qat'i nazar, uni o'ziga tortadigan, fikrlarini to'ldiradigan, his-tuyg'ularini uyg'otadigan bunday narsa yo'q. Boy va chuqur qiziqishlarga ega bo'lgan odam zerikishni bilmaydi.
Insonning yo'nalishini belgilab, biz avvalambor uning manfaatlarining mazmuni va kengligiga e'tibor qaratamiz.
Agar insonning yo'nalishi faqat tashqi dunyoda yoki hayotning haqiqiy sevgisida uning barcha ko'rinishlarida qo'llab-quvvatlanmaydigan alohida qiziqish bilan cheklangan bo'lsa, unda bu qiziqish mavzusi qanchalik ahamiyatli bo'lmasin, na normal rivojlanish, na shaxsning to'laqonli hayoti mumkin emas.
Shaxsning to'liq rivojlanishi keng qiziqishlar doirasini nazarda tutadi, ularsiz aqliy hayotning boy tarkibini olish mumkin emas. Bizni hayratga soladigan, ko'plab taniqli odamlarni ajratib turadigan bilimlarning ko'pligi qiziqishlarning bunday kengligiga asoslangan.
Garchi manfaatlarning kengligi biron bir asosiy, markaziy manfaatlar mavjudligini istisno etmaydi. Bundan tashqari, manfaatlarning xilma-xilligi faqat shu holatda shaxsning qimmatli fazilati hisoblanadi, agar bu manfaatlar qandaydir asosiy hayotiy yadro bilan birlashtirilgan bo'lsa.
Hayotiy maqsadning markaziy hayotiy manfaatlarida namoyon bo'ladigan birligi, boshqa barcha insoniy manfaatlar guruhlangan markazdir.
Har kimni qiziqishi kerak - hech bo'lmaganda ko'pchilik, lekin bitta narsa bilan. Suvorov mutlaqo keng manfaatlarga ega bo'lgan shaxsga namuna bo'lib xizmat qilishi mumkin, ammo markaziy qiziqishni keskin ifoda etgan kishiga bo'ysunadi. Bolaligidanoq u harbiy ishlarga qiziqish va muhim ahamiyat kasb etdi, bu esa chinakam ishtiyoqqa aylandi. O'smirligidayoq qishloqda, otasining uyida u butun hayotini harbiy harakatlarga tayyorlagan; Men u erda mavjud bo'lgan harbiy tarix va texnologiyalar haqidagi barcha kitoblarni o'qidim, ko'p vaqtimni taktik vazifalarni hal qilishga sarfladim, tanamni jangovar hayotdan mahrum bo'lishga ko'nikib qoldim. Va butun hayoti davomida harbiy ishlarga bag'ishlangan Suvorov hech qanday harbiy mutaxassislik bo'yicha o'z bilimlarini boyitish imkoniyatini qo'ldan boy bermadi; 60 yoshida u maxsus dengiz ishlarini o'rganish bilan shug'ullanib, meditsina imtihonidan o'tdi.
Ammo shu bilan birga, Suvorov deyarli barcha bilim sohalariga qiziqdi, u keksalikka qadar bo'sh vaqtlarini o'qidi va o'rgandi, natijada u o'z davrining eng bilimdon odamlaridan biri edi. U matematika, geografiya, falsafa, tarixni bilar edi. U ko'p vaqtni tillarni o'rganishga bag'ishladi. Nemis, frantsuz, italyan, polyak, fin, turk, arab, fors tillarini bilgan. Badiiy adabiyot uning qiziqishlari doirasidagi eng katta o'rinni egalladi. U nafaqat eng yaxshi yozuvchilarning asarlarini doimiy ravishda o'qibgina qolmay, balki hozirgi adabiyotni diqqat bilan kuzatibgina qolmay, she'rlar ham yozgan. Qiziqishning g'oyat kengligi va cheksiz qiziquvchanlik buyuk rus qo'mondoni uchun xos bo'lgan xususiyatlardan biri edi.
Shuningdek, manfaatlar barqarorligi ham muhimdir. Turli xil mavzularga qiziqadigan odamlar bor, ammo ko'p o'tmay, bitta qiziqish boshqasiga tezda o'tadi. Ba'zi odamlar uchun bu tezkor qiziqishlar juda kuchli va hissiy jihatdan hayajonli; bunday odamlarni odatda "qo'shadi" odamlar deyishadi. Biror kishining doimiy va o'ziga xos xususiyati bo'lishi, qiziqishlarning beqarorligi va beqarorligi noqulay vaziyatga aylanadi. Barqaror manfaatlarga ega bo'lishga qodir bo'lmagan odam har qanday faoliyat sohasida katta muvaffaqiyatlarga erisha olmaydi.
Qiziqishlar yana bir xususiyatga ega - ularning samaradorligi yoki kuchi.
Qiziqish, tabiatan passiv bo'lishi mumkin, chunki agar shaxs o'z qarash doirasiga tushib qolsa, u biron-bir mavzuga e'tiborini qaratishni to'xtatish bilan. Bunday qiziqish o'quvchiga dars davomida o'qituvchining hikoyasini diqqat bilan tinglash uchun kifoya qiladi va hattoki "zavq bilan" ushbu fan bo'yicha darsni tayyorlaydi, lekin u talabani faol ravishda, o'z tashabbusi bilan ushbu sohadagi bilimlarni kengaytirish manbalarini izlashga undashi mumkin emas. Qiziqishning haddan tashqari passivligi shunda namoyon bo'ladiki, inson unga qiziqish bildirgan narsaga nisbatan faqat u bilan shug'ullanish niyati bilan cheklanadi: "tarixiy kitoblarni o'qishni boshlash kerak bo'ladi", "muzeyga borish yaxshi bo'lardi". Ba'zi odamlar uchun bunday niyatlar hech qanday tashqi to'siqlar bo'lmasa ham, abadiy bajariladi.
Bundan farqli o'laroq, chinakam samarali qiziqish odamni mamnuniyat izlashga undaydi va faoliyat uchun eng kuchli sabab bo'ladi. Bunday qiziqish uyg'otadigan kishi har qanday to'siqlarni engib, har qanday qurbonlikni qilishi mumkin.
Bolaligidan Suvorovning ajoyib ta'sirchan kuchiga erishgan harbiy ishlarga bo'lgan qiziqish, tananing jismoniy zaifligini, otasining bolani harbiy xizmatga tayyorlashni mutlaqo istamasligini va harbiy san'atni o'rganishda hech qanday yordam yo'qligini yengdi. Lomonosovning hayoti doimiy jasorat bo'lib, uning asosiy harakatlantiruvchi kuchi qiziqish va fanga bo'lgan muhabbatning g'ayrioddiy kuchi edi.
O'ziga xoslik. Funktsional motivlar tomonidan faoliyatni rag'batlantirish shakli, uning qoniqishi natija bilan emas, balki atrofdagi dunyoga qaratilgan faoliyat jarayoni bilan bog'liq. Funktsional motivlarning boshqa turlari (o'yin, muloqot, ijodkorlik ehtiyojlari asosida) orasida kognitiv motivlar alohida o'rin tutadi. U o'ziga xos tutib olish, sehrlash hissi bilan birga keladi, bu esa shaxsga uning ob'ektiv-funktsional ehtiyojlari bog'liq bo'lgan ob'ektlarni taqdim etadi, sub'ektiv yoqimliligi tegishli faoliyatni doimiy ravishda takrorlash omili hisoblanadi.
Tadqiqot. Laboratoriya va eksperimental tadqiqotlarda qiziqish atrofdagi dunyoning noaniqligiga moslashishga qaratilgan va rag'batlantirishning maqbul darajasida qoniqish hissi bilan bog'liq bo'lgan orientatsiya faoliyatining namoyon bo'lishi sifatida qaraladi (D.E. Berline, D.O.Hebb). "Ekologik" belgisini olgan ushbu yondashuv bilan qiziqishning tashqi shartlari (yangilik, murakkablik) aniqlanadi, ammo manfaatlarning individual o'ziga xosligini, ularning turli sub'ektlarga yo'naltirilganligini hisobga olish imkoniyati yo'qoladi. Ko'proq darajada, bu imkoniyat ontogenetik rivojlanish tahliliga tayanganda amalga oshiriladi. Shunday qilib, rivojlanish va tarbiya psixologiyasi (S.L.Rubinshteyn, A.N.Leontiev, A.V.Petrovskiy) doirasida qiziqishlar muammosini tahlil qilganda, madaniyat rivojlanishidagi qiziqishlarning shakllanishining asosiy qonuniyatlari va bosqichlari, ularning ishlab chiqarish faoliyati va rag'batlantirishdagi roli. diqqat, xotira, fikrlash jarayonlari, shaxsning o'zini o'zi anglashiga ta'siri.
Shaxsiy manfaatlar psixologik befarqlikka qarama-qarshi bo'lgan hayotga qiziqish bilan birlashtirilgan bo'lib, u shaxsning psixologik salomatligi darajasini tavsiflaydi va uning sub'ekt manfaatlarining kengligi va chuqurligini, ularning paydo bo'lish qulayligini, noqulay sharoitlarda barqarorligini ifodalaydi. Hayotga bo'lgan qiziqish hayotiy faoliyatdan mutlaqo mustaqil, psixologik salomatlikning yana bir belgisi bo'lib, u asosan muvaffaqiyat motivatsiyasiga asoslangan.
QIZIQISH
hissiy jihatdan rangli muhit, muayyan faoliyat turiga yoki har qanday ob'ektga e'tibor qaratish, ularga nisbatan ijobiy munosabat tufayli; kognitiv ehtiyojlarning namoyon bo'lish shakli.
QIZIQAT
latdan. qiziqish - materiyaga, muhim) - 1. Sotsiologiyada, iqtisodda: ijtimoiy harakatning haqiqiy sababi, ularda ishtirok etuvchi shaxslarning, ijtimoiy guruhlarning bevosita impulslari - motivlari, qadriyatlari, g'oyalari va boshqalar. I.ning obʼyektiv asosini maʼlum jamiyatning iqtisodiy munosabatlari tashkil etadi, moddiy sinf (guruh) I. esa asosiy boʻlib, boshqa I.ning shaxslar va ijtimoiy guruhlar oʻrtasidagi toʻqnashuvi koʻpincha nizolarga olib keladi. I. jamoaviylik darajasi (individual, guruh, ijtimoiy), yoʻnalishi (iqtisodiy, siyosiy, maʼnaviy), predmetning xarakteri (sinfiy, milliy), xabardorlik darajasi (spontan va dasturda ifodalangan) bilan farqlanadi. ), iloji bo'lsa, ularni amalga oshirish (real va erishib bo'lmaydigan), ijtimoiy taraqqiyotning rivojlanishiga nisbatan (progressiv, reaktsion, konservativ) (A.G. Zdravomyslov, 2001). 2. Psixologiyada: insonning biror narsaga qimmatli va jozibali narsaga munosabati. I.ning maqsadli shakllanishi taʼlim va tarbiyada muhim ahamiyatga ega. Ko‘pgina ommaviy axborot vositalari foyda ko‘rish maqsadida insonning tub manfaatlarini faollashtirib, jamiyatning tanazzulga uchrashiga, nizolarni keltirib chiqarmoqda. 3. Shaxsning yangi faktlar bilan tanishishga, voqelikni to`liqroq, chuqurroq va ko`p qirrali aks ettirishga yo`naltirilganligini ta`minlovchi kognitiv ehtiyojlarning namoyon bo`lish shakli. I. oʻrtasidagi ziddiyat ularning ziddiyatiga sharoit yaratadi. I. konfliktlar koʻp boʻlib, mazmun va shakl jihatdan farqlanadi.
QIZIQISH
latdan. interesse, so‘zma-so‘z “orada bo‘lmoq” va “hozir bo‘lmoq, ishtirok etmoq” ma’nolarini bildiradi; qiziqish "muhim, muhim") - kimgadir e'tibor. jozibali. Mumkin bo'lgan ko'rinishlar - boshni ob'ekt tomon burish, unga sezilmas nigoh tashlash (qo'pol nigoh), tinglash paytida boshni bir tomonga burish (qarang. shaxs, o'tirgan holda, egilgan barmoqlari bilan qo'li bilan iyagi va yonoqlarini ushlaydi, boshi esa qo'lga bir oz egiladi. Chorshanba N. Gogolning "O'lik ruhlar" da, Chichikovga ko'pchilikning qiziqishi; A. Pushkinning "Eugene Onegin" da - Oneginga er egalarining qiziqishi.
Hayot to'satdan dahshatli qiziqarli bo'lib qoldi: uning siri bor edi, u erda yolg'iz unga tegishli bo'lgan hudud bor edi, u erda hech kim hatto qarashga jur'at eta olmadi (G. Mann, Gretchen).
Chorshanba qiziqish.
QIZIQISHLAR
shaxsning smthning ahamiyati yoki foydasi haqidagi tushunchasi. O'zingiz uchun. Chorshanba ularning manfaatlarini, tor doiradagi manfaatlarni, manfaatlar to'qnashuvini kuzatish. Qiziqishlar moddiy (xususan, pul), ma'naviy, ko'tarilish bilan bog'liq bo'lishi mumkin, o'zingiz yoqtirgan narsaga ishtiyoq va hokazo. manfaatlarni qabul qilish , boshqa odamlarning manfaatlari bilan ifloslanish. Chorshanba Chichikovning N. Gogolning "O'lik ruhlar" asarida Plyushkinning ibtidoiy manfaatlarini qanday o'ynaganligi; d'Artagnan - A.Dyumaning "Yigirma yildan keyin" romanida Porthosning baron bo'lish istagi haqida.
QIZIQISH
Chorshanba-lat. interesse - ma'noga ega bo'lish) - shaxs tomonidan sub'ektiv ravishda o'zi uchun muhim yoki chuqur ma'noga ega deb hisoblangan ob'ektga, maqsadga, faoliyat natijasiga o'zboshimchalik bilan va doimiy e'tibor qaratilishi. Qiziqish og'riqli bo'lishi mumkin, bu bemorning shaxsiyatining g'ayritabiiy his-tuyg'ulari va patologik ehtiyojlarining ta'sirini yoki hatto hukmronligini aks ettiradi. Misol uchun, o'smirlik shizofreniyasida geboid sindromi bo'lgan bemorni shafqatsizlik, zo'ravonlik va sadizmning namoyon bo'lishi eng ko'p qiziqtiradi.
QIZIQISH
shaxsni yo'naltirish shakllaridan biri, bu uning yo'naltirilgan kognitiv faoliyatidan iborat bo'lib, ijobiy his-tuyg'ular va ob'ektga e'tibor bilan ranglanadi. Shaxsning I.si odatda ijtimoiy shartli boʻladi.
QIZIQAT
shaxsning faoliyat maqsadlarini tushunishga yo'naltirilganligini ta'minlaydigan va shu bilan yo'naltirishga, yangi faktlar bilan tanishishga, voqelikni yanada to'liq va chuqurroq aks ettirishga yordam beradigan kognitiv ehtiyojning namoyon bo'lish shakli. Subyektiv jihatdan qiziqish bilish jarayoni egallagan hissiy ohangda, qiziqish ob'ektiga e'tibor berishda topiladi.
QIZIQAT
Ingliz qiziqish) - bu asosan ichki tekislikda yuzaga keladigan kognitiv faoliyatni rag'batlantiradigan ehtiyojga asoslangan munosabat yoki motivatsion holat. Rivojlanayotgan kognitiv faoliyat sharoitida ma'lumotlarning mazmuni ob'ektiv dunyoning yangi aloqalarini o'z ichiga olgan holda tobora boyitib borishi mumkin. I.ning hissiy va irodaviy lahzalari, ayniqsa, intellektual tuygʻu va intellektual qiyinchiliklarni yengish bilan bogʻliq harakat vazifasini bajaradi. I. bilim shaklida voqelikni oʻzlashtirishning haqiqatda insoniy darajasi bilan chambarchas bogʻliq. I. (ayniqsa, tarbiyaviy) psixologiya va pedagogikaning anʼanaviy tadqiqot predmeti.
I. mazmuniga koʻra, yaʼni predmetiga koʻra tasniflanadi; mavzu mazmunining kengligi bo'yicha; chuqurlikda, ya'ni ularning shaxsning ehtiyoj munosabatlari tizimida ildiz otganligida; barqarorlik bilan; kuch bilan; davomiyligi bo'yicha. I. insonning dunyoga boʻlgan ehtiyoj munosabatlarining tobora murakkablashib borayotgan qatorida oraliq oʻrinni egallaydi: u voqelikning maʼlum bir sohasiga kognitiv jalb qilish (istak) asosida vujudga keladi va uning rivojlanishi jarayonida rivojlanishi mumkin. o'z ob'ektiga faol, faol munosabatda bo'lish uchun barqaror shaxsiy ehtiyojga, giyohvandlikda. (A. B. Orlov.)
Tahrir. Qoʻshimcha: A. Reber oʻzining “Psixologiya lugʻati” (1995) asarida, uning fikricha, deyarli hamma tomonidan sof intuitiv tarzda qoʻllaniladigan “Men.” soʻziga toʻliq taʼrif berishning iloji yoʻqligini ochiq tan oladi. U faqat I. bilan bogʻlangan soʻzlar roʻyxati bilan cheklanadi: diqqatdan istak. Shu bilan birga, ba'zan I kontseptsiyasiga katta nazariy ahamiyat berishga harakat qilinadi.
Ayrim mualliflar I.ni hayratga yaqin, qiziquvchanlik hissiyotlaridan biri sifatida talqin qilishadi. Masalan, K. Izard I.ni asosiy (birlamchi) tuygʻular qatoriga kiritadi, ular boshqa narsalar qatorida motivatsion ahamiyatga ega. I. mazmunga boʻlgan ishtiyoq, faoliyat jarayoniga jalb qilish kabi tushunchalar bilan tavsiflanadi.
L.S.Vigotskiy I.ni ong va erkinlik bilan ajralib turadigan ehtiyojlar rivojlanishidagi oʻziga xos insoniy daraja sifatida izohlagan: “I. instinktiv impulsdan farqli oʻlaroq, bizning oldimizda ongli istak, oʻziga jalb etish sifatida namoyon boʻladi. o'ziga jalb qilish." I. - bular xulq-atvorning harakatlantiruvchi kuchlari bo'lgan "yuqori madaniy ehtiyojlar". "Psixologik lug'at" da (1931) B. Ye. Varshava va L.S. ".
"Men" so'zining o'zi, garchi u latga ega bo'lsa ham. asos, lekin klassik latga. tilga tegishli emas; u kapitalistik davrda texnik, maxsus (ya'ni, buxgalteriya hisobi) atama sifatida paydo bo'lib, ba'zi xarajatlardan kutilayotgan daromadni (foydani) anglatadi. (B. M.)
Faoliyat maqsadlarini anglash va shu bilan yo'naltirishga, yangi faktlar bilan tanishishga, voqelikni to'liqroq va chuqurroq aks ettirishga hissa qo'shish. Subyektiv jihatdan I. bilish jarayoni egallagan emotsional ohangda, I. obʼyektga eʼtiborda boʻladi. Rivojlanish dinamikasida I. oʻzining rivojlanish dinamikasida I.ni keltirib chiqaradigan faoliyatni amalga oshirishdagi koʻrinishga aylanishi mumkin, bunda bevosita I. mavjud boʻlib, obʼyektning jozibadorligi bilan yuzaga kelgan va obʼyektga vositachilik qilgan I. mavjud. faoliyat maqsadlariga erishish vositasi sifatida. I. barqarorligi uning saqlanish muddati va intensivligida ifodalanadi. I.ning barqarorligi, oʻz-oʻzidan I.ni keltirib chiqarmaydigan, balki amalga oshirish shaxsni qiziqtirgan faoliyatni amalga oshirish sharti boʻlgan faoliyatni amalga oshirishdagi qiyinchiliklarni bartaraf etishda namoyon boʻladi. Mafkuraning kengligi yoki torligiga baho berish pirovardida uning boyligi va shaxs uchun ahamiyati bilan belgilanadi.
Dostları ilə paylaş: |