Interfeys, avvalambor, qoidalar to'plamidir. Har qanday qoidalar singari ularni ham umumlashtirish, "kod" ga yig'ish, umumiy xususiyatga ko'ra guruhlash mumkin.
Foydalanuvchi interfeysi - foydalanuvchining kompyuter bilan o'zaro aloqasini ta'minlaydigan dasturiy ta'minot va texnik vositalar to'plami.
Interfeyslar WIMP texnologiyasi yordamida qurilgan: W - Windows (Windows), I(icon) - Belgilar (piktogramma), M(mouse) - Sichqoncha (sichqoncha), P (Pop-up)- (ochilgan yoki ochiladigan menyular).
Zamonaviy interfeys turlari:
1) Buyruq interfeysi. Buyruq interfeysida odam kompyuterga "buyruqlar" beradi va kompyuter ularni bajaradi va natijani odamga beradi.
2) WIMP – interfeys.Ushbu turdagi interfeys foydalanuvchi bilan dialog buyruqlar yordamida emas, balki grafik tasvirlar - menyular, oynalar va boshqa elementlar yordamida amalga oshiriladi.
2) WIMP – interfeys.Ushbu turdagi interfeys foydalanuvchi bilan dialog buyruqlar yordamida emas, balki grafik tasvirlar - menyular, oynalar va boshqa elementlar yordamida amalga oshiriladi.
3) SILK - interfeys (Speak - nutq, Picture - rasm, Language - til, Knowledge - bilim). Ushbu turdagi interfeys insoniy aloqa shakliga eng yaqin. Ushbu interfeys doirasida odam va kompyuter o'rtasida odatdagi "suhbat" mavjud. Shu bilan birga, kompyuter o'zi uchun buyruqlarni topadi, inson nutqini tahlil qiladi va undagi asosiy iboralarni topadi. Shuningdek, u buyruqlarni bajarish natijasini odam o'qiydigan shaklga o'zgartiradi. Ushbu turdagi interfeys kompyuterning apparat resurslariga eng talabchan, shuning uchun u asosan harbiy maqsadlarda qo'llaniladi.
Oyna.Oyna -ekranning quti maydoni. Oynaning o'lchamini o'zgartirish va ekran ichida joylashtirish mumkin.