Maple dasturida turli xil matematik masalalarni yechish.
Maple muhitida programmalashtirish asoslari.
REJA:
1. Mapleda uch o’lchovli grafiklar.
2. Berilgan oshkor va oshkormas funksiyaning sirt grafigi.
3. Mapleda animatsiya effektlaridan foydalanish.
Tayanch so’z va iboralar: Maple dasturi,
grafik imkoniyatlari, uch o’lchovli
grafik, oshkor funksiya, oshkormas funksiya, animatsion effektlar, sirtlar grafiklari.
Maple 9.5 da uch o`lchovli grafiklar. Berilgan oshkor va oshkormas
funksiyaning sirt grafigi
y
,
x
f
z
funksiyaning
grafigini chizish uchun plot3d(f(x,y), x=x1…x2,
y=y1…y2, options) komandasidan foydalaniladi. Bu komanda parametrlari
plot
komandasining parametrlariga qisman tug`ri keladi. K chasto ispolzuyemыm
parametram komandы
plot3d otnositsya
light=[angl1, angl2, c1, c2, c3] - zadaniye
podsvetki poverxnosti, sozdavayemoy istochnikom sveta iz tochki so sfericheskimi
koordinatami (
angl1,
angl2). Aniqlangan bo`lak ranglari kizil (
c1), yashil (
c2) va kuk
(
c3) rangda, [0,1] intervalda joylashgan.
style=opt parametrida rasm stili beriladi:
POINT -nuqtalar,
LINE - chiziqlar,
HIDDEN - setkasi uchirilgan ko`rinmas chiziq,
PATCH - tuldirish (joriy holatda urnatilgan),
WIREFRAME - ko`rinmas
chiziqli
setkani chiqarish,
CONTOUR - chiziqni tekislash,
PATCHCONTOUR - chiziqni
tekislash va tuldirish.
shading=opt parametrida funksiyani kat’iyan tuldirish beriladi,
uning qiymati joriy holatda
xyz ga teng,
NONE - buyalmagan holati.
x=
x(
u,
v),
y=
y(
u,
v),
z=
z(
u,
v) parametrik ko`rinishda berilgan funksiyalar yordam
ida sirt qurish kerak bo`lsa, bu funksiyalar komanda
ichida kvadrat qavsga olib
yoziladi:
plot3d([x(u,v), y(u,v), z(u,v)], u=u1..u2, v=v1..v2).
Misol: