Mavzu: Yaxlitlikka bo‘ysundirilishib yakunlash. Yuz, ko‘krak qismi va oyoqlardagi soya ranglariga, uning yorug‘ joylari va fonga bo‘lgan munosabatlarini olish kerak. Katta soya munosabatlari olinib, shu bilan birga ishning umumiy koloriti boyitib boriladi. Chizma tasvirdagi fazoviy joylashishiga katta e’tibor berish kerak. Naturaning qaysi bo‘laklariga shtrixlangan uning fazoviy joylashishini belgilaydi.
Agar qo‘lning soyadagi umumiy rangini topsak, lekin qo‘l juda ham oldinga chiqib ketsa yoki ichkariga kirib ketsa, demak tus boshqa munosabatida aniq topilmagan.
Detallarning shakllari umumlashtirib olinadi. Qo‘lni ishlaganda undagi hamma barmoqlarni, tirnoqlarni ishlashning hojati yo‘q, qo‘lning umumiy shakli olinsa bas, faqat uning soya va yorug‘ joylari aniqlanadi. Quloqning teshiklari, ko‘zning mijjalari, burunning teshiklari va shunga o‘xshaganlarni ishlashning hojati yo‘q. Bular bilan chalg‘imasdan asosiy vazifa asosiy yorug‘ soya munosabati yordamida figurani «katta» shakllarini topishdir. Asli shu ishda yuz, qo‘l, ba’zan oyoq soyalari va shakllari aniq bo‘lishi kerak.
Foydalanilgan adabiyotlar Abduraxmonov G.M. Kompozitsiya. - Toshkent, 2003.
Abdirasilov S., Tolipov N., Oripova N. Rangtasvir. T.: O‘zbekiston, 2006.
Abdirasilov S.F. Tasviriy sanъash atamapari. 'G., 2003.
Boymetov B., Abdirasilov S. CHishatasvirLG‘.G‘ulom nashriyot - matbaa ijodiy uyi, 2004.
Abdirasilov S, Tolipov N. Dastgohpi rangtasvirda toshkent - 2008