maqsatlar xam tasvirlangan ko’z-karashlar natijasida yuzaga keladi.
Ma’naviyat deganda
Har qanday tabiiy morallik, ijtimoiy siyasiy va iqtisodiy bilimlerding odam ongida jamlanishi va bu bilimlarding konlikpe, tajriba va turmish tariziga aylanishi tushiniladi. Yoki, ma’naviy-odamning ma’naviyatini, o’zligini anlash farosati, adolat bilan noxaqlikni, yaxshilik bilan yomonlikni, go’zallik bilan xunuklikni ajrata bilish qobiliyatini, aql-zakovati, maqsad va g’oyalarini qo’ya bilish, ularni amalga oshirish uchun harakat etish va intilishi bo’lib hisoblanadi.
Manaviyat odamlarning filosofiya, xukikiy, ilimiy, adabiy, etikali diniy ko’z-qarashlari va tushunchalari yig’indisi.
Ma’naviyat odamning ongi, sezgilari, bilimi va ishonchi jamlangan ma’naviy sifat bo’lib, ol shaxs kamalatini va yetukligini belgilab beruvchi asoslarining biri hisoblanadi. Sababi fuqaralari ma’naviy yetuk jamiyat ijtimoiy-iqtisodiy tomondan yuqari cho’qqilarga ko’tarildi.
Qisqa vaqt ichida tilimiz, dinimiz, katta bobokalonlarimizning nomlari tarixiy yodgorliklarimiz qayta tiklandi.
1994-yili 23-aprelda O`zbekistan Respublikasi Prezidenti Farmani bilan Respublika «Ma’anaviy va ma’rifiy markazi tuzildi.
1990-yil 21-martda «Navro’z» bayrami belgilanadigan kun.
1991-yil 20-iyun «Diniy bayram Qurban xaytning dam olish kuni deb belgilash xaqida».
1992-yil 22-martda «Ramazon xaytning dam olish kuni» deb belgili xaqida Prezident Farmani chiqdi.
Din-jamiyat siyasiy hodisa bo’lib, odamzot jamiyatining rivojlanishi protsessining belgili bir bosqichida paydo bo’ladi. Din xar xil tushuntirilsa ham, uning asosida ishonchning to’g’ri hamma tarafidan tan olinadi.
Din-jamiyat siyasiy hodisa bo’lib, odamzot jamiyatining rivojlanishi protsessining belgili bir bosqichida paydo bo’ladi. Din xar xil tushuntirilsa ham, uning asosida ishonchning to’g’ri hamma tarafidan tan olinadi.
Butun Dunyo yuziga tarqalgan yer yuzi dinlar quyidagilar.
Budda
Islam
Xristian
Dinning nomi
Xozirgi davrda ushbu dinlarning jamiyatdagi o’rni juda katta. Dinning inson ma’naviyatiga ta’siri juda kuchli bo’lib, natijada diniy psixologiya paydo bo’ladi va odam ongida mustahkamlanadi.
Xozirgi davrda ushbu dinlarning jamiyatdagi o’rni juda katta. Dinning inson ma’naviyatiga ta’siri juda kuchli bo’lib, natijada diniy psixologiya paydo bo’ladi va odam ongida mustahkamlanadi.
Diniy ong-diniy g’oyalar, diniy kadiriyatlar xam maksetler saulelengen koz-karaslar natiyjesinde juzege keledi.
Diniy e`tikod-diniy kagiydalarga (akida) iseniu xam oni tolik amelge asiriu.
Diniy madeniyat-bir kansha ken tusinik bolip. tek diniy kagiydalarga boysinip kalmay. Balki dinnin abiroyin saklau bolip esaplanadi.
Birinchi bo’lib Islam fundamentalizmi-bu islam asosiga qaytishi. 1928-yilda «Al Ixvan-al-muslimin» (Musilmon birodarligi) siyasiy xarakati islom fundamentalizmi asosida paydo bo’lib, tashkilot tuzildi.
Birinchi bo’lib Islam fundamentalizmi-bu islam asosiga qaytishi. 1928-yilda «Al Ixvan-al-muslimin» (Musilmon birodarligi) siyasiy xarakati islom fundamentalizmi asosida paydo bo’lib, tashkilot tuzildi.
Vaxabiylar-dinni paygambarimiz davridagi «dastlabki holatiga» keltirish lozim degan, niqob ostida harakat etadi. Unga Muxammed ibn Abdullaxxob (1703-1792) tarafidan asos solingan.
O`zbekistonda dinga, dinga sig’inuvchilarga qatnash O`zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasining 31-moddasida belgilab berilgan. O`zbekstanda din mamlakatdan ajratilgan. Shuningdek, O`zbekstan Respublikasining «Vijdon erkinligi va diniy tashkilotlar haqida» (1991-yil 14-iyun, 1998-yil 1-may) Nizaminda din masalasiga bog’liq barcha harakatlar qonuniy turda o’z yechimini topgan.
O`zbekistonda dinga, dinga sig’inuvchilarga qatnash O`zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasining 31-moddasida belgilab berilgan. O`zbekstanda din mamlakatdan ajratilgan. Shuningdek, O`zbekstan Respublikasining «Vijdon erkinligi va diniy tashkilotlar haqida» (1991-yil 14-iyun, 1998-yil 1-may) Nizaminda din masalasiga bog’liq barcha harakatlar qonuniy turda o’z yechimini topgan.
Foydalangan adabiyatlar
1. Karimov I.A. Yuksak manaviyat engilmas kuch.-T., 2008.
2. Karimov I.A. Milliy istiklol mafkurasi-xalk e`tikodi va buyuk kelajakka ishonchdir.-T. Uzbekiston 2000.
3. Inson va jamiyat kursi buyicha qo’shimcha o’quv qo’llanmasi. T. 1999.
4. Nazarov K. Ijtimoiy taraqqiyot: inson va qadriyatlar. T. O’zbekiston, 1991.
5. S.Mamashokirov, A.Xukumov, M.Lafasov va boshkalar. Shaxs va jamiyat.
6. Nazariy masalalar amaliy mashgulotlar.-T. «O’qituvchi» 2005.