Animatsion lavhalar yaratish reja: Kirish Flash dasturi bilan ishlash asoslari



Yüklə 406,36 Kb.
Pdf görüntüsü
səhifə1/24
tarix19.04.2023
ölçüsü406,36 Kb.
#100318
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   24
Fottoeva Zeboxon



ANIMATSION LAVHALAR YARATISH 
 
Reja: 
1.Kirish 
2.Flash dasturi bilan ishlash asoslari 
3.Flashning uskunalar paneli 
4.MACROMEDIYA FLASH da animatsiya yaratish 
5.Actionscript dasturlash tilining imkoniyatlari haqida dastlabki ma’lumotva 
Actions paneli bilan ishlash 
6.Xulosa 
7.Foydalanilgan adabiyotlar 


Hozirgi kunda asosiy muammolardan biri animatsion obyektlar yordamida dinamik 
ko'rgazmali qurollar yaratish. Macromedia ishlab chiqaruvchisining Flash seriyali 
mahsulotlari bunday muammolarni yechishda juda qulay va keng imkoniyatlar 
yaratadi. Ushbu kurs ishi Macromedia Flash muhitida ishlash va animatsiya, 
video - rolik, web- sahifa, interfaolli, ovozli lavhalarni yaratish hamda 
Actionscript dasturlash tili orqali dasturlashtirilgan, boshqariladigan animatsiya, 
video - rolik, web - sahifalarni yaratishni o'rganishga bag ishlangan.Kur ishida 
vektorli grafika, animatsion obyektlar haqidagi ham ma’lumot berib o'tilgan. 
Multimedia 
texnologiyalar 
informatikaning 
eng 
mashhur 
va 
istiqbolli 
yo`nalishlaridan hisoblanadi. Multimediali texnologiyalar maqsadi tovush, video, 
animatsiya va boshqa visual effektlar(Simulation) hamda interaktiv interfeys va 
boshqa boshqaruv mexanizmlari bilan birgalikda taqdim e`tiladigan matn va 
ma`lumotli, tasvirlar kolleksiyasi kabi maxsulotlarni yaratishdan iboratdir. Bu 
ta`rif 1988 yil yangi texnologiyalarni kiritish va foydalanish muammolari bilan 
shug`ullanuvchi 
yirik 
Yevropa 
kommisiyasi 
tomonidan 
shakllantirilgan. 
Interaktivlik – foydalanuvchi harakatlariga reaksiya qaytaruvchi hamda 
foydalanuvchi tomonidan boshqariladigan xususiyat hisoblanadi. Multimedia 
texnologiyasining paydo bo`lish g`oyasi 1945 yilda Amerikalik olim Vanniver 
Bush tominidan taklif qilingan “MEMEX” xotirani tashkil etish konsepsiyasi 
hisoblanadi. Bu konsepsiya axborotni ma`no jihatdan hamda formal belgilalariga 
(tartib raqami, indeksi yoki alifbosi va boshqa narsalarga qarab) to`g`ri keladigan 
qidiruvni tashkil etish nazarda tutilgan. Bu g`oya dastlab gipermatn 
sistemasi(matnli 
ma`lumotlar 
kombinatsiyasi 
bilan 
ishlaydigan 
sistema) 
ko`rinishida, keyinchalik esa gipermedia (grafika, tovush, video va animatsiyalar 
kombinatsiyasi bilan ishlaydigan sistema) va ikkita sistemasini o`zida 
mujassamlashtirgan multimedia sifatida kompyuterda realizatsiya qilingan. 
XX asrning 80 yilning oxirida multimedia texnologiyalarni ijtimoiy sohaga 
qo`llanishi kompyuter sohasi bo`yicha biznesmen amerikalik Bill Geys bilan 
bog`liq. U amaliyotda tasvir, tovush, animatsiya, gipermatnli sistemalarni 


foydalanib, muzeyning invertar ma`lumotlar ombori asosida multimediali 
mahsulotni yaratish hamda amaliyotda tadbiq qilish g`oyasini yaratdi. Bu mahsulot 
“National Art Gallery London” deb nomlanadi. Bu mahsulot o`z ichiga 
multimedianing uchta asosiy prinsipini mujassamlashtirgan. - Inson qabul 
qiladigan muhitlarning kompinatsiyalangan to`plami yordamida axborotni taqdim 
etish; - Maxsulotda mavjud axborotni qidiruv ishini erkinligi; - Interfeysning 
tasviriy dizayni va navigatsiya vositasi; Bu texnologiyaning afzalligi axborotni 
tasvirlashda multimedianing quyidagi faol imkoniyatlarini ishlatishi hisoblanadi: 
- Katta hajmdagi turli xil axborotni birta to`plagichda saqlash imkoniyati
- Tasvirning yoki uning qiziqarli fragmentini ekranda kattalashtirish ba`zan esa 
tasvirni sifatini saqlash uchun uni yigirma martagacha kattalashtirish(lupa 
rejimi) imkoniyatining borligi; Bu tasviriy sa`ant va unikal tarixiy hujjatlarni 
prezentatsiyasi uchun muhim; - Tasvirlarni turli xildagi bilim olish yoki ilmiy-
tadqiqoy o`tkazish o`tkazish maqsadidagi dasturiy vositalar bilan taqqoslash va 
qayta ishlash imkoniyati; - Matn bilan birgalikda olib boriladigan ixtiyoriy 
tushuntirilib boriluvhi axborotni(gipermatn va gipermedia texnologiyasi) borligi; 
- Uzluksiz musiqaviy yoki ixtiyoriy audio bilan tavsiflanib borish imkoniyati; 
- Filmlar videolavhalaridan, videoyozuv va kadrni to`xtatib qo`yish, kadrlararo 
videoyozuvlarni ko`rish kabi funksiyalaridan foydalanish imkoniyati; - Disklarning 
tarkibi ma`lumotlar omborini qo`shish, obrazlarni metodik qayta ishlanishi, 
animatsiya(masalan hikoyani geometric qurilishlarni tamoyish etuvchi grafik 
animatsiyali tasvirlar) va shu kabi boshqa imkoniyatlar; - Global internet 
tarmog`iga ulanish imkoniyati; - Turli xil ilovalar bilan ishlash imkoniyati(matnli, 
grafik va tivush redaktorlari, xarita tuzuluvchi axborotlar); - Taqdim etiladigan 
maxsulot haqidagi axborot bo`yicha shaxsiy galereyani yaratish imkoniyati 
(“карман” yoki “мои пометки” rejimlari); - “O`tilgan yo`l” va yaratilgan qiziqarli 
sahiha uchun “закладка” yaratish imkoniyati; - Maxsulotni tarkibiy qismini 
avtomatik ko`rish yoki maxsulot bo`yicha tovushli va animatsiyalangan “yo`l 
ko`rsatuvchi-gid”(foydalanuvchiga ko`rsatib va gapirib ko`rsatma beruvchi) ni 
yaratish, maxsulot 
tarkibiga 
ma`lumot bilan tashkillashtiriluvchi o`yin 


komponentlarini qo`shish imkoniyati; - Ma`lumotlar bo`ylab navigatsiya qilish va 
asosiy menyusiga, mundarija yoki dasturiy maxsulotning ixtiyoriy nuqtasiga o`tish 
imkoniyati; Demak, multimediali maxsulot – kompyuterli axborot texnologiyalar 
muhitida axborotni yanada samarali berish shakli hisoblanadi. Multimediali 
maxsulot to`liq bo`lmagan katta hajmdagi axborotlarni to`plash, joriy momentdagi 
qiziqarli axborotni interaktiv o`zaro harakat yordamida tanlash imkoniyatini 
beradi. Multimediali tizimlar bilan qayta ishlanadigan axborot turlari. 1. Grafik 
axborot – surat, rasm, fotosurat, chizma, sxemalar ko`rinishidagi axborot. 
Multimediada rang – axborotni tasvirlashning asosi hamda, ekranda har bir 
pikselni xarakteristikasi hisoblanadi va son bilan kodlashtiriladi. 2. Tovushli – 
musiqaviy axborot – Bu ko`rinish uchun maxsus simvollarni foydalanib 
kodlashtirish usuli ixtiro qilingan. Bu usul axborotni grafik axborotga o`xshab 
salash imkoniyatini beradi; nutq va boshqa tovushlar. 3. Sonli – obyektlarni 
miqdoriy soni va xususiyatlari; matnli axborotga o`xshash bo`lib, uni tasvirlash 
uchun maxsus belgilar ya`ni raqamli kodlashtirish usullaridan foydalaniladi. 
Kodlashtirish sistemalari(sanoq) xar xil bo`lishi mumkin. 4. Videoaxborot – 
filmlar, animatsiya. 5. Belgili – belgilar – nishonlar, raqamlar, maxsus belgilar va 
so`zlar orasidagi probelllar bilan taqdim etiladigan axborotdir. 6. Mantiqiy axborot 
– tipning mantiqiy xulosasini “ha-yo`q”, “katta-kichik” bilan tavsiflovchi axborot. 
7. Semantik axborot – mulohazani o`zida mujassamlashtirgan va nutq birligining 
mazmuni orqali yuboriladigan axborot. 

Yüklə 406,36 Kb.

Dostları ilə paylaş:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   24




Verilənlər bazası müəlliflik hüququ ilə müdafiə olunur ©azkurs.org 2024
rəhbərliyinə müraciət

gir | qeydiyyatdan keç
    Ana səhifə


yükləyin