Hüseyin Elmas



Yüklə 18,79 Kb.
tarix14.12.2022
ölçüsü18,79 Kb.
#74728
1244 (2


Hüseyin Elmas
1967 yılında Anamur’da doğdu. 1990’da Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Resim-İş Eğitimi Bölümünden mezun oldu. 1991’de Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Resim-İş Eğitimi Bölümüne Araştırma Görevlisi olarak atandı. Aynı Üniversite’nin Sosyal Bilimler Enstitüsü Resim Eğitimi Anabilim Dalı’nda; 1994’te yüksek lisansını, 1998’de “Çağdaş Türk Resminde Minyatür Etkileri” konulu tezle doktorasını tamamlayıp “Bilim Doktoru” unvanı aldı. 1999’da Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı’na Yrd. Doç. Dr. unvanıyla öğretim üyesi olarak atandı.
2005 yılında Selçuk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Heykel ve Resim Bölümleri kurucu öğretim üyeliği ve bölüm başkanlıkları ile aynı fakültenin dekan yardımcılığı görevine atandı. Bu görevlerini 2013 yılına kadar sürdürdü. 2008 yılında Doçent, 2013 yılında ise Profesör unvanı aldı. 2013-2016 yılları arasında Selçuk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dekanlığı görevini yürüttü. 2020 yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü’ne atandı.
Günümüze değin 25 kişisel sergi gerçekleştirdi; 300’den fazla ulusal ve uluslararası karma resim sergisine katıldı. Yurt içi ve yurt dışı sanat kolonilerine katılıp çalışmalarda bulundu. Eserleri özel ve resmi koleksiyonlarda, müzelerde bulunan sanatçı, halen çalışmalarına Ankara’da devam etmektedir.
Bütün canlılar ve hele düşünebilen bir varlık olarak insanlar için en büyük hedef, bir araç olduğu kadar da bir amaç ve ihtiyaç olan "özgürlük" tür. İnsanlık tarihini dolduran tüm savaşlar ve insanların bütün yaşam mücadeleleri bu nimeti kazanmak için yapılmışatılımlardır. İnsanoğlu ile yaşıt olduğu düşünülen sanat ve onun yaratıcısıolan sanatçıda günümüzde edindiği hak ve özgürlükleri kuşkusuz büyük bir mücadele sonunda edindi. Bazen sanatın konusuna, bazen konuda savunulan duygu ve düşüncelere, bazen diline, gelen baskılara karşımücadele etmek durumunda kaldı.
Özellikle, XIX. yüzyıl öncesi, akademizmin, sarayların ve kiliselerin katıkurallarıiçerisinde sanatçının tuvaliyle özgürce oynayamadığı, duygularını, düşüncelerini ortaya yeterince koyamadığızamanlarıyaşadı. XIX. yüzyıl da sadece Batıda değil insanlık tarihinde de yeni bir aşama olarak kabul edilen endüstri çağıyla birlikte akademizmin, sarayların, kiliselerin katıkurallarından sıyrılarak "modernizm" ve "post-modernizm" anlayışının getirdiği "özgür" eğilimlere doğru yelken açtıve günümüze değin onlarca anlayışa kadar uzanabilen farklısanat anlayışlarınıortaya koydu.
Eserleri:
Hüseyin Elmas - 'Atlar', 
Hüseyin Elmas - 'Mavi Güvercin',

KİŞİSEL SERGİLER
1999 Devlet Güzel Sanatlar Galerisi / Konya
2000 Anamur Kültür Merkezi Sanat Galerisi / Mersin
2003 Devlet Güzel Sanatlar Galerisi / Konya
2004 Mahfel Mado/Bursa
2005 Devlet Güzel Saratlar Galerisi / Nevşehir
2005 İdea Kültür Sanal Merkezi / Konya
2006 Altamira Sanat Galerisi / Mersin
2006 İlayda Sanat Galerisi /Ankara 2007 Gallery Art & life / İstanbul
2009 9. Ankart (Altantra Sanat Galerisi) / Ankara
2009 Anamur Mine Sanat Merkezi/ Mersin
2010 İş Bankası Sanat Galerisi/ İzmir
2010 Atatürk Sanat Galerisi / Çorum
2011 Vakıfbank Sanat Galerisi / İstanbul

Yüklə 18,79 Kb.

Dostları ilə paylaş:




Verilənlər bazası müəlliflik hüququ ilə müdafiə olunur ©azkurs.org 2024
rəhbərliyinə müraciət

gir | qeydiyyatdan keç
    Ana səhifə


yükləyin