Mamanazarov dilshodning “Informatika va at “



Yüklə 23,86 Kb.
səhifə1/5
tarix28.11.2023
ölçüsü23,86 Kb.
#166817
  1   2   3   4   5
Corel draw dasturi imkoniyatlari bilan tanishish-fayllar.org


Corel draw dasturi imkoniyatlari bilan tanishish

Qarshi sanoat kolleji


”Neft va gaz quduqlarini
burg’ulash”yo’nalishi I bosqich
58-guruh talabasi

MAMANAZAROV DILSHODning

Informatika va AT “fanidan bajargan
Mavzu: CoRel draw dasturi

Bajardi: ___________________

Tekshirdi: ____________________
REJA

  1. CoRel draw dasturi imkoniyatlari bilan tanishish.



  1. COREL DRAW ob’ektlari va ularning shakllari bilan ishlash



  1. CoRel draw dasturida murakkab chiziqlar va shakllar xosil kilish



  1. CoRel draw dasturida ob’ektlarni purkash, rang bilan ishlash.





CoRel draw dasturi imkoniyatlari bilan tanishish.
Yuqlangandan sung dastur ekranga «Xush kelibsiz SoRel draw» mulokot oynasini chiqaradi va bir nechta variantlarni taqdim qiladi: yangi xujjat yaratish (graphic), oxirgi yaratilgan xujjatni ochish (Orep last edited), mavjud xujjatni ochish (Orep graphic), o’qitish tizimi (CoRel Turor).

Yangi xujjatni yaratish uchun fayl (file) menyusida Yangi (NEW) komandasini bajariladi. Mavjud xujjatni ochish uchun fayl menyusida ochish (Oren) komandasi bajariladi.

COREL DRAW dasturi bir necha xujjatlarni bir vaqtda ochish imkoniyatiga ega, u xolda shu paytda kerak bo’lmagan xujjatlarni yopish kuzda tutilgan. Menyu Fayl (file) bo’limida yoping (Zakryt, Close) komandasi bajarilganda aktiv xujjat yopiladi. Dastur yuqlangandlan so’ng ekranda paydo dastur oynasiga foydalanuvchining interfeysi deyiladi(User1Tzeg t1egtaze). Interfeys inson va kompyuter orasida bog’lovchi bo’lib ishlash uchun panel, asboblar, muloqot oynasi va x.k larni taklif etadi. Foydalanuvchi interfeysiga saxifa, bosh menyu, xujjatlarni aks ettiruvchi ishchi oynalari xamda tasvirlarni muxarrirligini amalgam oshiruvchi xar xil panellar tuplami. Oynaning markazidagi katta oq maydon ishchi ishchi xudud bo’lib xar bir xujjat aloxida - aloxida ochiladi. Ekranning tepa qismida bosh menyu bo’limlari quyidagicha nomlanadi:
• Fayl (File)

• Muxarrir (Redaktirovanie, Edit)

• Кo’rinish (Prosmotr, View)

• Кampanovka (Layout)

• Boshqaruv (Upravleniya, Arrange)
• Effektlar(Effects)
• Nuqtaviy tasvir (Toch.izob, Vitmaps)
• Matn (Text)
• Servis (Tools)

• Oyna (Okno,Windows)

• Yordam (Pomoщ, Ne1r)

Bu komandalarning xar biri funktsional jixatdan yakinbulgan amallarni bajaradi, masalan: matn menyusi matn bilan ishlaydigan komandalardan iborat, effekt menyusi nuktaviy va vektorli grafikani yaratadigan komandalar tuplamidan iborat.


Xossalar asboblar qatori ( Rgoreggu Var)

Xossalar asboblar qatoridagi ( Rgoreggu Var) maydonlar va tugmalar to’plami ,ishlatilayotgan asbob yoki belgilangan ob’ekt turiga bog’liq xolda

Ko’rinishga ega bo’ladi, masalan, matn blokka olinganda xossalar katorida matn parametrlari aks etadi. COREL DRAW Ob’ektlar belgilanmagan xolatda xossalar qatorida (Rgoreggu Var) xujjatning umumiy parametrlari beriladi, masalan: varakning formati, joylashuvi va boshqalar.
Xolat qatori (Status Var)

Ishchi ekranning pastki qismida xolat qatori (Status Var) joylashgan bo’lib turli xil

xizmat ma’lumotlarini aks ettiradi: parametrlar, obvodka va ranglar, xarf parametrlari ajratilgan ob’ektlar xaqida ma’lumot va aktiv asboblar xaqida ma’lumot. Bu qatorning, kurinishi xolati va tarkibini o’zgartirish mumkin.


Yüklə 23,86 Kb.

Dostları ilə paylaş:
  1   2   3   4   5




Verilənlər bazası müəlliflik hüququ ilə müdafiə olunur ©azkurs.org 2024
rəhbərliyinə müraciət

gir | qeydiyyatdan keç
    Ana səhifə


yükləyin