M Ə H Ə M M Ə D T A Ğ I S İ D Q İ - 1 5 0
MƏHƏMMƏD TAGI
SİDQİ
Ə S Ə R L Ə R İ
ÇAŞIOGLU
2004
N a x ç iv a n M u x t a r RespubliKası A li
M əc lisin in «GöTKəmli pedaqoq, m aarifçi
Vd şair M .T .SidqİT iin 1 5 0 illİK yubileyinin
Keçirilmdsi
və xa tird sin in dbddÜBşdirilmə-
si haqqında»Ki 11 m a r t 2004-cü il tarixli
sərəncam ı ilə çap olunur
Toplayanı, tə rtib edəni və m üqəddim ənin m üəllifi
A zərbaycan M illi E lm lər A K adem iyasınm həqiqi
ü zv ü İs a H əbibbəyli
RedaKtoru:
Filologiya elm ləri nam izədi Ə sgər Qədimov
M 59. M əhəm m əd T ağı Sidqi. Ə sərləri.
K itab d a İİK dəfə olaraq
görKəmli mütəfəKKİr, m aarifçi şair
və pedaqoq M əhəmməd T ağı Sidqinin ədəbi, pedaqoji, elm i əsər-
ləri və m əK tubları çap olunur.
4702060100-955
M --------------------------
082-04
© «Çaşıoğlu» n əşriy y atı, 2004
MƏHƏMMƏD TAĞI SİDQ İNİN
HƏYATI VƏ ƏDƏBİ-PEDAQOJİ FƏALİYYƏTİ
M əhəmməd Tağı Sidqi
görKəmli
b ir m aarifçi və ta-
nınm ış y arad ıcı şəxsiyyət
Kİmi
A zərbaycan ədəbiyyatı-
nın və
ic tim a i
fİKrinin
inK İşafında
mühüm
y er
tutur.
O nun çoxcəhətli
ədəbi-pedaqoji
və elm i fəaliy y əti m illi
m aarifçilİK
hərəKatının
və ədəbiyyatım ızın ta rix in d ə Se-
yid Əzim Ş irv an i dövrü n ü n davam ı, A bdulla Şaiq,
Süleym an Sani A xundov m ərhələsinin ərəfəsi və baş-
lan ğ ıcıd ır. LaKİn M əhəmməd Tağı Sidqi Kİmi
böyÜK
m ü tə fə K K İ r in
h əy atı və ədəbi-pedaqoji ir s i layiq olduğu
səviyyədə a ra şd ırılib geniş ictim ayiyyətə çatdırılm am ış-
d ır. Belə
Kİ,
sovet
haKİmiyyəti
illərin d ə M .T .Sidqi haq-
qında m eydana çıxm ış təd q iq atlar ideoloji cəhətdən
KÖh-
n əlm işd ir. M üstəqillİK dövründə isə onun barəsində
b arm aq ilə
sayılacaq
qədər
azsaylı məqalələr
y azılm ışdır.
Ədibin elm i və bədii əsərləri, geniş m ənada
KÜlliyyatı
toplanıb indiyədəK ayrıca
Kİtab
h alın d a çap olunm am ış-
d ır. B ü tü n b u n la ra görə N axçivan M u x ta r RespublİKası
A li M əclisinin Sədri V asif Talıbovun «GörKəmli peda-
qoq, m aarifçi və şa ir M .T .Sidqinin 150 illİK yubileyinin
Keçirilməsi
və x a tirə sin in əbədiləşdirilm əsi
haqqında»Ki
11 m a rt 2004-cü il ta rix li sərəncam ı bu q ü d rə tli m ütə-
fəKKİrin
h əy atın ın və çoxcəhətli ədəbi elm i və pedaqoji
əsərlərin in , əlyazm alarm ın
yenidən araşd ırılm asın a,
əsaslı
şəKİldə
öyrənilm əsinə, əsəriəri KÜlliyyatının çap
olunm asına, ad ın ın yeni həyat qazanm asına geniş im-
кап y a ra d ır.
%
Hələ X IX əsrin ə w ə llə rin d ə n etib arən başlanan
m aarifçi id ey alar ictim ai-ədəbi m ü h itd ə tez b ir zam anda
v ətən daşlıq hüququ qazanm ışdır. Ə srin o rta la rm d a maa-
rifçilİK ap arıcı ideologiyaya çevrilm işdi. Keçən yüzilliy-
in 70-90-cı illərin d ə isə m aarifçilİK A zərbaycanda hərə-
Kat səviyyəsinə yÜKSəlmişdir. A rtıq yalnız T iflis, В ак
1
Kİmi in z ib a ti mərKəzlərdə deyil, a y rı-a y n əyalətlərdə də
m illi m aarifçi təd b irlər geniş
şəKİldə
h əy ata Keçirilmiş,
məKtəb, teatr və mətbuat uğrundaKi səylərin əhatə dai-
rəsi g enişlənm işdir. M illi-m aarifçi ziy alılığ m
bÖyÜK
b ir
nəsli əyalətlərdə
yetişib
fo rm alaşm ışd ır. Bu m ənada Sey-
id Əzim Ş irv an i, M irzə ƏlƏKbər S abir, Abbas Səhhət,
M əhəmməd H adi və M ahm udbəy M ahm udbəyovun Şa-
m axıda, Ömər F aiq N em anzadənin ŞəKİdə, M irzə Sadıq
Fani və A bdulla S u ru n Gəncədə, N ərim an N ərim anovun
B orçalıda, Teym urbəy B ayram əlibəyovun LənKəranda,
H acı K ərim S an ilm m Zəngəzurda, İsm ayılbəy Şəfibəyov
və Bədəlibəy Bədəlbəyovun Q arabağda, R əşidbəy Əfən-
diyevin Q utqaşen və X açm azda, F iru d in b əy K öçərlinin
İrəv an d a, İsabəy AbaKarov və Ə ləsgər Şeyxhəsənovun
Vedidə pedaqoji fəaliyyətlə m əşğul olm aları A zərbaycan
əyalətində maarifçilİK hərəKatınm
yeni
yÜKSəlişinə
səbəb
olm uşdur. H əm in m aarifçi-yaradıcı q ü w ə lə rin fədaKar-
Iıq n ü m u n əsi
olan çoxcəhətli xidm ətləri
sayəsində
bütövlÜKdə A zərbaycanda qısa m üddətdə m illi ş ü u r ,
ədəbi-m ədəni gedişat, ictim ai tərəqqi nəzərəçarpacaq sə-
viyyədə ir əli getm işdir.
G östərilən dövrdə
maarifçilİK hərəKatı
baxim m dan
inKİşaf etm iş mərKƏzlərdən b iri də N axçivan idi. M illi
ziy alılığ m
böyÜK
b ir nəsli XIX-XX
əsrlər
N axçivan icti-
m ai-ədəbi m ü h itin d ə ərsəyə gəlm işdir. Cəlil M əmmədqu-
luzadə, H üseyn Cavid, M əhəmməd Tağı Sidqi, Eynəlibəy
S ultano v , H acıağa F əqir O rdubadi, Məmməd Səid Ordu-
badi, Ə liqulu QəmKÜsar, Əbülqasım S ultan o v, Əliməm-
məd, Sadıq və M əhəm m ədhüseyn X əlilovlar, M irzə Cəlil
Ş ürbi, Qüdsi V ənəndi və onlarla b aşq aları m əhz həm in
m ü h itin içərisin d ən çıxraışlar. XIX əsrin 80-90-cı illə-
rin d ə N axçivan ədəbi m ü h itin in ağsaqqalı və m üəllim i
olm uş M əhəmməd Tağı Sidqinin
coxcəhətli fəaÜ yyəti
KİassİK
m aarifçilərlə yeni m aarifçi nəsil a ra sın d a varis-
lİK
KÖrpüsü
funKSİyasını yerinə y e tirm işir. Əslində
A basquluağa BaKixanov, M irzə Şəfi Vazeh, Ism ayılbəy
Q utqaşınlı Kİmi İİK m aarifçilərlə başlanan XIX əsrin
m illi m aarifçi id ey aları M irzə F ətəli A xundov və Seyid
Əzim Ş irv an i tərəfin d ən bacarıqla davam etd irilm iş,
M əhəmməd
Tağı
Sidqi
ilə
başa
ç a td ın lm ışd ır.
M .T.S idqinin m aarifçilİK fəaliyyəti və g ö rü şlə ri m illi
m aarifçiliy in inK İşafm ın XX
əsrdəKİ
q anunauyğun,
m əntiqi
yeKunudur.
E yni
zamanda,
M .T .Sidqinin
peda-
qoji ir s i həm də
yeni tip li m aarifçiliyin nəzəri-ideoloji
təm əliıü təşKİl
edir.
Ə srin 70-80-ci
illərində yetişib
form alaşan yeni m aarifçi
nəsil 90-cı
illərdən etibarən
m üəyyən m ənada
M .T .Sidqinin
əməl və ideyalarını
m üstəqil
surətdə davam etdirməKİə maarifçilİK
hərəKatı
m eydam na atılm ışdır.
Bu
mənada
M əhəmməd Tağx Sidqi
özündən əwəİKİ m aarifçi nəslin layiqli x ə ləfi, sonraKi
q ü w ə lə rin isə
ustad sələfid ir.
M illi
m aarifçiliyin məK-
təb,
dərslİK, teatr, ədəbiyyat və m ətbuatm
inKİşafı
ilə
b ağ lı ən
y a x şı
ənənələri
bir çox
görKəmli
ziyalılarla ya-
naşı, həm
də M .T .Sidqinin
adı
ilə bağ lıd ır.
M əhəmməd Tağı Sidqi 1854-cü ildə O rdubad şəhə-
rin d ə anadan olm uşdur.
0 , İİk
tə h silin i M olla Məhəm-
məd Tağı adlı b ir ax u n d u n yanında alm ışd ır. S o n ra Şah
H üseyn S oltan m ədrəsəsində oxuyan Sidqi biliK və mə-
lu m a tla rım b ir qədər
də
təKmilləşdirmişdir. GənclİK illə-
rin d ə qısa m üddət Cənubi A zərbaycanda yaşam ış, bura-
da tə h silin i dərinləşdirm əKİə yanaşı, ordubadlı ta c irlə rin
y an ın d a tic a rə tlə də m əşğul olm uşdur. T əxm inən 1885-ci
ildə Ira n d a n O rdubada q ay ıtm ışd ır. O rdubadda ailə həy-
a tı q urm u ş, 10 ilə yaxın bu şəhərdə yaşam ış,
maarifçilİK
və bədii y arad ıcılıq la m əşğul olm uşdur. O, ailəsini do-
lan d ırm aq ü çü n çayxana açm ışdır. LaKİn bu adi çayxa-
n a deyildi. Oğlu, tan m m ış p u b lisist və tərcüm əçi Məm-
m ədəli Sidqi Səfərov
5 fev ral 1951-ci ildə yazdığı
«Tərcüm eyi-halım » adlı avtobioqrafİK xaraKterli x atirə-
sində a ta sın ın çayxanasını aşağıdaKi
Kİmi
səciyyələn-
d irm işd ir: «O zam an atam ın çayçı
düKanı
O rdubad ziya-
lıla rın m yığıncaq y eri o lu r... H am an çayçı dÜKanında
Sədi, H afiz, F irdovsi, N izam i Gəncəvi Kimi şa irlə rin şer-
ləri o x u n u r və təh lil olunurm uş. Eyni zam anda, atam о
zam an
İrandan,
R usiyadan və TürKiyədən qəzetiər də
alıb o x u y arm ış... Bu qəzetlər çox zam an atam ın həm-
məsləKİəri
arasın d a gizlində oxunarm ış. ÇünKİ avam
cam aat qəzet oxum ağı
böyüK
günah və
qəzet o x u y a n la n
Kafir... hesab edirdi».^
9
AMEIA Ə lyazm alan İn stitu tu n u n fondu.A-25,Q-7 (180), vərəqə 3
1892-ci ildə açıqfİKİrli, ru s və A vropa m ədəniyyə-
tin ə d ərin rəğ bət bəsləyən H üseyn S u lta n
KəngərlinsKİ
ilə
birlİKdə
O rdubad şəhərində açdığı «Əxtər» adlı yeni
ü su llu məKtəblə M .T.Sidqi pedaqoji fəaliyyətə başlam ış-
d ır. Ş əriət fən n in d ən başqa, ana dili, hesab, coğrafiya
d ə rslə rin in ana dilində Keçirildiyi bu məKtəbdəKİ səmə-
rəli m əK təbdarlıq işləri onu daha da m əşh u rlaşd ırm ışd ır.
«Əxtər»
məKtəbinin
şag ird i M .S.O rdubadi həm in təd ris
m üəssisəsini «gələcəK üçün üsuli-cədid m üəllim ləri ha-
zırlayan»^ ciddi təh sil ocağı ad lan d ırm ışd ır.
Təcrübəli m üəllim in pedaqoji fəaliy y əti N axçivan
ziy a lıla rm ın diqqətini cəlb etm işd ir. O, 1894-cü ildə bu-
ra dəvət olunub «Tərbiyə» m əKtəbinin əsasın ı qoym uş-
d u r. «MəKtəbi-Tərbiyə»də dünyəvl elm lərin təd risin ə
ciddi fİKİr verilm iş, ru s dili və ədəbiyyatı da öyrədilm iş,
tərcüm ə d ərsləri
təşKİl
olu n m u şdu r. «Tərbiyə» məKtəbi
A zərbaycan məKtəbi ta rix in d ə İİk m illi m əK təblərdən bi-
rid ir. Belə
Kİ,
о v a x ta qədər m övcud olan qəza, şəhər,
zem stvo və no rm al məKtəblər ana d ilin in b ir fən n Kİmi
tə d ris olun d u ğu ru s məKtəbləri id ilər. Və həm in məKtəb-
lərdə ru s çarizm i özünə sadiq təbəələr fo rm alaşd ırm aq
v əzifəsini h əy ata K əçirirdi. X IX əsrin80-ci illə rin in son-
la rın d a m eydana çıxm ış ru s -ta ta r m əKtəbləri də adm dan
g ö rü n d ü y ü Kİmi an ad illi fən lərin b ir qədər də genişlən-
d irild iy i ru s m əKtəbləri Kİmi fəaliyyət g ö stə rird i. M.T.
S idq in in «MəKtəbi“Tərbiyə»si isə ru s d ilin in x a rici dil
Kİmi ay rıca tə d ris olunduğu, dig ər fə n lə rin ana dilində
K eçirildiyi m illi məKtəb idi. M əsələnin bu cəhəti v ax tilə
Cəlil M əm m ədquluzadənin də diqqətini cəlb etm iş və o,
«Tərbiyə» m əKtəbindən bəhs edərKən «N axçivan şəhə-
rin d ə ham an məKtəbi H əzrəti-Sidqi təsis edən zam an be-
lə qaydalı m üsəlm an m ədrəsəsi
nəinKİ
İrəv an d a,
bəİKə
Q afqazın
böyÜK
m usəlm an şəh ərlərin in çoxunda yox
idi»^ qənaətinə gəlm işdir. M .T.S idqinin səyi nəticəsində
az v a x td a «Tərbiyə» məKtəbi ədəbi-m ədəni fİK rin əsas
^ M .S.O rdubadi. Ə
sk
I
və
yeni şer məKtəbləri. «K om m unist» qəze-
ti, 30 noyabr 1923-cü il, № 277
3
Cəlil M əm m ədquluzadə. Ə sərləri, VI cild. Вакх, A zərn əşr, 1985,
səh 10
mərKəzlərindən
b irin ə çevrilm işdir. Cəlil M əm m ədqulu-
zadə, Q urbanəlibəy Şərifzadə, C üm şüd-Paşa S ultanov,
M irzə N ə sru lla Əmirov, Əbülqasım S ultanov, M irzə Cəlil
Ş ürbi, M irzə ƏləKbər Süleym anov və b aşq aları b u rad a
S idq in in elm i-ədəbi söhbətlərinə qulaq asm ış, şerlərin i
dinləyib müzaKİrə etm iş, R usiya, Qafqaz və Şərq m ət-
b u a tın ı m ü taliə
etməK imKanı
qazanm ışlar. MəKtəbdə
qabaqcıl ziy alaların
iştiraKi
və təşəbbüsü ilə te a tr tam a-
şa la rı g ö stərilm iş, ədəbi m üsabiqələr,
müzaKİrə
və yubi-
ley gecələri
təşKil
olunm uşdur. B una g ö rə d ir
k
İ,
Cəlil
M əm m ədquluzadə
«Tərbiyə»
məKtəbini
«yeniyetm ə
m üəllim və ədiblər ü çü n darü lü rfan »^ Kİmi qiym ətlən-
d irm işd ir. H üseyn Cavid m əK tublarında bu m əşh u r
məK-
təb in y arad ıcısı M .T.Sidqiyə
«böyÜK
u sta d və cəlallı
atamız»®
deyə
m ü raciət
etm işd ir.
N .N ərim anov,
S.M .Q ənizadə, F.K öçərli, R .Ə fəndlyev, Ə .A xundzadə,
Ə.Cəfərzadə
Kİmi
görKəmli m aarifçi ziy alılar M .T.Sidqi
və onun «Tərbiyə» məKtəbinin fəaliy y əti ilə m araqlan-
m ış, ədəbi-pedaqoji id ey aların a rəğbət bəsləm işlər. Ye-
niyetm ə m aarfiçi gəncliyin
böyÜK
b ir dəstəsi «Tərbiyə»
məKtəbindən
çıx m ışd ır. S o n ralar
görKəmli
yazıçı, şair,
alim , p u b lisist,
sənətşünas,
aKtyor
Kİmi
tan ın m ış
H üseyn Cavid, Əziz Ş ərif, Ə liqulu QəmKÜsar, R za Təh-
m asib, ƏləKbər Abbasov, M əmmədəli Səfərov və onlarla
b aşq aları v ax tilə Məhəmməd Tağı Sidqi m üəllim in şag-
ird lə ri olm uşlar.
Pedaqoji fəaliyyətlə yanaşı,
publisistİKa
ilə də
m əşğul olan M .T.Sidqi B ağçasarayda çıxan «Tərcüm an»,
KəİKÜttədə n əşr edilən «H əblül-m ətin», T eh ran d a çap
olunan «Ə xtər», Tiflisdə yayılan «Şərqi-rus», BaKida
fəaliyyət göstərən «Kaspi» qəzetləri ilə y ax m d an əlaqə
saxlam ış, həm in m ətb u at o rq an ların d a m əqalələrlə çıxış
etm iş,
«əsl
m ənada qəzetçi»® Kİmi ta n m m ışd ır. Onun
«Qəzet,
yainKİ
qəzetə nədir?», «Təəssüf, yenə təəssüf»
“ Cəlil M əm m ədquluzadə. Ə sərləri, VI cild. В ак
1
, A zərnəşr,
1985,s ə h .189
®
H üseyn Cavid. Ə sərləri, IV cild.BaKi, 1985, səh.246
® Ə .M irəhm ədov. A zərbaycan Molla N əsrəddini. В ак
1
, 1980,
səh.82
Kİmi m əqalələri
yeni dövr A zərbaycan
publisistİK asının
dəyərli n ü m u n ələrin d ən d ir.
M .T.Sidqi hələ O rdubadda y aşadığı illərd ə buradaK i
«Ə ncüm ənü-şüəra» ədəbi
m əclisinin ən
fəal
iştiraKçıla-
rın d a n və rəh b ərlərin d ən b iri olm uş,
KİassİK
üslubda
yazdığı
lirİK
şe rlə ri ilə ta n ın m ışd ır. XIX ə srin axxrla-
rın d a n etib arən cəm iyyət h əy atın d a m üşahidə olunan
canlanm a, dirçəliş, m əK təbdarlıqla əlaqədar yiyələndiyi
m aarifçi id ey a la r onun qəzəllərinə ic tim a i m əzm un gə-
tirm iş d ir. 0 ,
təKcə
aşiqanə m əzm unu deyil, ic tim a i mət-
ləbləri də
KİassİK
üslubda yazdığı şerlərin d ə m ənalan-
d ırm ağ ı b acarm ışd ır. «D ostlardan b irin ə m ədəniyyətin
yayılm ası h aq q m d a yazılm ış şer» ad lan an qəzəl form a-
sm d ä qələmə ah n m ış b ir şerində deyilir:
Gəzər baği-m aarifdən xəbərsizlər u la q la r təK,
O dur
Kİm,
nəxli-daniş payim al olm uş a la x la r
təK.
... M əcali şerg u lu q qalm ayıb biçarə m illətdə,
Q alıbdır vacib
i ş l ə r
b ir-b ir ü stü n d ə q alaq lar
təK .
...Olub əbnayi m illət fəhləvü, ham m alu, həm m uzdur,
B azarda, çarsu d a dil-dil d o lan ırlar y a la x la r
təK.
A çanda ruznam ə, söyləirlər «beynim i qazm a»,
Qəzet guya q azu x d u r, q ışq ırırla r q azalax lar
təK.
BöyÜK m üəllim ,
g ö r K ə m li
pedaqoq
Kİmi
şö h rə t qa-
zanan M .T.Sidqi həm də tan m m ış u şaq y azıçısıd ır. Onun
qələm indən çıxm ış uşaq ədəbiyyatı n ü m unələrində m ütə-
rəqqi m aarifçi id ey alar Öz
ƏKSİni
ta p m ışd ır. MəKtəbə və
elmə rəğ b ət, m üəllim ə hörm ət, yeni n əslin tərb iyəsi, in-
san ı və cəm iyyəti
dərK
etm əyə çağ ırış m aarifçi yazıçının
əsərlərin d ə qabarıq şəKİldə ifadə o lu n u r. M üəllim-
yazıçının u şaq la r ü çü n m ü x təlif ja n rla rd a yazılm ış bədii
əsərləri onun m aarifçi-pedaqoji id ey aları ilə v əh d ət təş-
Kil ed ir, b ir-b irin i tam am layır.
M .T.Sidqi u şaq ədəbiyyatının m ü x tə lif ja n rla rın d a
m araq lı bədii əsərlər yazm ışdır. M aarifçi şer,
poetİK
öyüdnam ə, m ənzum heKayət və
didaKtiK
heKayələr onun
uşaq əsə rlə rin in əsasm ı
təşKİl
edir. SənətK arm u şaqlar
ü çü n yazdığı şerlər əsasən tərbiyəvi m əzm unda olan
öyüdnam ələrdən ib a rə td ir. Bu öyüdnam ə və n əsihətlərdə
S .Ə .Ş irv aninin m aarifçi şerlərin in
poetİK
ənənələri da-
vam e td irilm işd ir. Seyid Əzim in öyüdnam ələri oğlu Cə-
fərə, M .T .Sidqinin n əsih ətləri isə oğlu M əhəmmədəliyə
m ü raciətlə y azılm ışd ır. LaKİn bu şerlər
bütövlÜKdə
böyüməKdə
olan yeni nəslə
poetİK
x itab tə s iri bağ ışlay ır.
M .T .Sidqinin «Oğlum M əhəmmədəliyə nəsihət» şerində-
Kİ
m aarifçi-poetİK düşüncələr geniş m ənada gənc nəsil-
lər ü ç ü n fay d alı öyüdnam ələrdən yoğ ru lm uşd u r:
Nə qədər
Kİ,
v a r əlində fü rsə t,
D ərsinə eylə h ə r zam an diqqət.
Y etişib d ir zəm ani-elm ü ədəb.
M ənzilin
eylə guşeyi-məKtəb,
...D in i-d ü n y an ı elm edər abad,
Ö zünü eylə cəhldən azad.
R u z ig a rın
Keçirmə qəflətlə,
Elm tə h sil elə d iqqətlə.’^
Ə dibin «MəKtəbdə», «Dərsə diqqət», «Elm in şəra-
fə ti» , «Oğlan», «Yüz il y atan d an sonra» adlı şerlərində
d ö v rü n ən
aKtual
m aarifçi ideyaları öz əKsini tap m ışd ır.
X üsusən, M .T .Sidqinin q ızların m aariflənm əsi məsələlə-
rin ə h ə sr etd iy i şerlər Öz dövrünə görə m ühüm m ütərəq-
qi əhəm iyyətə malİKdir. Onun «Elm in şərafəti» şeri
A zərbaycan ədəbiyyatm da məKtəbli q ızlara h əsr olunm uş
b irin c i m aarifçi poetİK öyüdnam ədir:
,...H ə r qız
Kİ,
ülüm ə etsə rəğbət,
A x ırd a yəqin ta p a r səadət,
Yox elm dən özgə b ir şərafət,
Elm ilə d ir ix tiy a r, qızlar.®
Ş a irin «zəm ani-elm ü ədəbin» y etişd iy in d ən m üjdə
g ə tirə n m aarifçi şerləri uşaq poeziyam ızın S.Ə .Şirvani
d ö v rü n ü n davam ı, A .Səlıhət, M .Ə .Sabir, A .Şaiq m ərhə-
ləsin in ərəfəsid ir, bu m ərhələlər arasm d a e tib arlı
K örpüdür.
M .T .Sidqinin m aarifçi şerləri indİKİ ib tid ai
məKtəb
dərslİK İərində də özünəm əxsus y e r tu ta bilər.
A zərbaycan uşaq ədəbiyyatınm əsas ja n rla rın d a n
olan m ənzum Ьекауэ ja n rı da M .T .Sidqinin «Kəblə Nə-
sir» əsərin in tim salm d a yeni ənənələrlə zənginləşdiril-
m işd ir. Q.ZaKİr və S .Ə .Ş lrvaninin m ənzum heKayələrin-
^ Bax: A zərbaycan u şaq ədəbiyyatı m ü n təx əb atı, II cild (tə rtib
edəni X.Məmmədov, A.Həsənov). Вак
1
, «Nasir», 2002, səh.530
® Yenə orada
də tə s v ir olunan ibrətam iz əh v alat fin a ld a yığcam əxla-
qi-tərbiyəvi
mühaKİmələrlə
yeK unlaşm ışdır. «Kəblə Nə-
sir» əsərin in tim salın d a yeni ənənələrlə zənginləşdiril-
m işd ir. Q.ZaKİr və S .Ə .Ş irvaninin m ənzum
heKayələrin-
də tə s v ir olunan ib rətam iz əh v alat fin a ld a yığcam əxlaq-
tərb iy əv i m ühaKİm ələrlə yeK unlaşm ışdır. «Kəblə Nəsir»
isə
İKİ
m ü stəq il hissədən ib arətd ir: isfa h a n lı dəlləyin ba-
şın a gələn ə h v a la tın təqdim i və şərhi. Ə hvalatm təqdi-
m ində
KİassİK
m ənzum
heKayələrin
x ü su siy y ə tlə ri özünü
g ö stə rir. B u rad a qədim zam anlarda baş verm iş ibrətam iz
b ir hadisə n ağ ıl ed ilir. M əlum o lu r
kİ,
u s ta Ə m ir
Kİşinin
oğlu dəllƏK Kəblə N əsir səfərə çıxan zam an öz avam lığı-
n ın u cb atın d an u lağ ın ı və Keçisini o ğ ru la rm güdazına
v e rir. Hələ bu azım ş Kİmi, yolda o ğ ru la rd a n b iri onu al-
dadıb, g ü y a itirm iş qiym ətli daş-qaşlar
aşKar etməK
m əqsədilə qu y u y a sa ld ırır, p a lta rla rm ı g ö tü rü b arad an
çıx ır.
«Kəblə N əsir» m ənzum
heKayəsinin
şərh lər hissə-
sində isə ş a ir təqdim etd iy i hadisəni həm h əy ati mövqe-
dən, həm də m aarifçi baxım dan ay d ın laşd ırm ağ a və ye-
K unlaşdırm ağa çalışm ışdır. B urad a «Kəblə N əsir»in
h əy ati qayəsinin əsasında dayanan «bir gözəl ad q alır
cah an d a nişan»
Dostları ilə paylaş: |