Texnologiyalari universiteti



Yüklə 0,75 Mb.
tarix05.06.2023
ölçüsü0,75 Mb.
#125345
topshiriq-4



O‘ZBEKISTON RESPUBLIKASI RAQAMLI TEXNOLOGIYALARIVAZIRLIGI
MUHAMMAD AL-XORAZMIY NOMIDAGI TOSHKENT AXBOROT TEXNOLOGIYALARI UNIVERSITETI



O‘rnatilgan tizimlar
fanidan
Bajardi: Iskandarov Quvondiq
Tekshirdi: Jurayev Dilshod
4-Topshiriq. (Laboratoriya mashg‘uloti uchun)
12-variant



Topshiriq mavzusi

Talabaning F.I.SH

12

TFT LCD Display Modulida fotoqarshilikdan olingan yoritilganlik natijasini chiqarish.

Iskandarov Quvondiq

Arduino TFT ekrani orqada yoritilgan TFT LCD displey bo'lib, orqada micro SD karta uyasi mavjud. TFT kutubxonasi yordamida ekranga matn, tasvir va shakllarni chizishingiz mumkin . Ekranning pin joylashuvi Arduino Esplora va Arduino robotining rozetkasiga osongina o'rnatilishi uchun mo'ljallangan , ammo uni har qanday Arduino platasi bilan ishlatish mumkin. TFT kutubxonasi Arduino IDE 1.0.5 yoki undan keyingi versiyalariga kiritilgan .



Kutubxona
Arduino TFT kutubxonasi unga asoslangan Adafruit GFX va Adafruit ST7735 kutubxonalarini kengaytiradi. GFX kutubxonasi chizish tartiblari uchun javobgardir, ST7735 kutubxonasi esa Arduino ekranidagi ekranga xosdir. Arduino-ning maxsus qo'shimchalari iloji boricha Processing API-ga o'xshash ishlash uchun mo'ljallangan.
Kutubxona orqaga qarab mos keladi, ya'ni siz hali ham bu erda tasvirlangan Adafruit funktsiyalaridan foydalanishingiz mumkin . TFT kutubxonasi SPI kutubxonasiga tayanadi , u ekrandan foydalanadigan har qanday eskizga kiritilishi kerak. Agar siz SD-kartadan foydalanmoqchi bo'lsangiz, SD kutubxonasini ham qo'shishingiz kerak .

Odatiy bo'lib, ekran yo'naltirilgan bo'lib, u balanddan kengroqdir. Ekranning yuqori qismi “SD CARD” matni bilan bir xil tomonda. Ushbu yo'nalishda ekranning kengligi 160 piksel va balandligi 128 piksel. Ekrandagi koordinatalar haqida o'ylayotganda, panjarani tasavvur qiling. To'rdagi har bir kvadrat pikseldir. Muayyan koordinatalar bilan piksellarning joylashishini aniqlashingiz mumkin. Yuqori chap burchakdagi nuqta koordinatalari 0,0 ga teng bo'ladi. Agar bu nuqta ekranning yuqori o'ng tomoniga o'tsa, uning koordinatalari 0, 159 bo'ladi; pastki chap burchakda koordinatalar 127,0, o'ng pastki qismida esa 127,159 bo'ladi.
Qo'ng'iroq qilish orqali ekranni vertikal ("portret" deb ham ataladi) yo'nalishda ishlatish mumkin.setRotation(0). Buni chaqirganingizda, x va y o'qlari mos ravishda o'zgaradi va chaqiradiscreen.width()yokiscreen.height()ham o'zgartirish.
kranni ikki usulda ishlatish uchun sozlash mumkin. Ulardan biri Arduino apparatining SPI interfeysidan foydalanishdir. Ikkinchisi, barcha pinlarni qo'lda e'lon qilishdir. Ikki usul o'rtasida ekranning funksionalligida farq yo'q, lekin SPI apparatidan foydalanish chizishda sezilarli darajada tezroq bo'ladi. Agar siz TFT modulida SD-kartadan foydalanishni rejalashtirmoqchi bo'lsangiz, SPI apparatidan foydalanishingiz kerak. Barcha misollar apparat SPI foydalanish uchun yozilgan.

Ekranni ulash
Esploraning old tomonida ekran uchun rozetka mavjud. Displeyni USB portiga eng yaqin "SD karta" deb yozilgan ko'k yorliqli rozetkaga joylashtiring.
Harakat illyuziyasini berish uchun siz ekrandagi tasvirlarni tezda o'chirib tashlashingiz va chizishingiz kerak. Kuchli kompyuterda Processing-dan foydalanganda siz qo'ng'iroq qilishingiz mumkinbackground()har safar sizning orqalidraw()oyna tanlovlari va dra ob'ektlarini yangi joylarida o'chirish funktsiyasi. Arduino unchalik tez emas, qo'ng'iroq qilayotganda ekranni tozalash uchun biroz vaqt ketadibackground()TFT kutubxonasi bilan.
Harakat illyuziyasini yaratish uchun, odatda, ob'ekt har safar o'tganligini tekshirish yaxshidirloop(). Agar mavjud bo'lsa, ob'ektni fon rangingiz bilan chizishingiz kerak, so'ngra ob'ektni yangi joyida qayta chizishingiz kerak. Chunki siz ekrandagi barcha piksellarni yangilamaysiz, bu harakat illyuziyasini saqlab qolishga yordam beradi.
Bu misolda bitta nuqta chiziladi va u ekranda aylanib chiqadi. Siz dasturni avvalgidek o'rnatasiz, nuqtaning joriy va oldingi joylarini, shuningdek, nuqta tezligi va yo'nalishini kuzatib borish uchun ba'zi o'zgaruvchilar qo'shasiz.
TFT kutubxonasi SD-kartadan .bmp fayllarni o'qish va ularni ekranda ko'rsatish imkoniyatiga ega. Rasmlar ekran o'lchamlari (160x128) dan kichikroq yoki kattaroq bo'lishi mumkin, ammo Arduinoda tasvirni manipulyatsiya qilish uchun hech qanday usul yo'q. Tasvirlar SD-kartaga qo'yishdan oldin o'lchamlari bo'lishi kerak.

Quyidagi misolda "arduino.bmp" deb nomlangan 160x128 pikselli bitmap SD kartaning ildiz katalogida joylashgan. Kutubxona tomonidan o'qilgan va chizilgan bo'lsa, tasvir ekranni to'ldiradi. Siz shu paytgacha qo'shgan kutubxonalarga qo'shimcha ravishda SD kutubxonasini ham kiritishingiz kerak bo'ladi. Shuningdek, SD uyasi uchun CS pinini e'lon qilishingiz kerak bo'ladi. PImage klassi tasvirni yuklash uchun ishlatiladi va shuningdek, rasm kutubxona o'qishi mumkin bo'lgan haqiqiy fayl ekanligini tekshirishi mumkin. O'qilgandan so'ng, rasm siz tanlagan koordinatalardan olinadi. Bunday holda, u ekranning yuqori chap qismidan chizishni boshlaydi.


DASTUR KODI:



https://wokwi.com/projects/366628247748913153
Yüklə 0,75 Mb.

Dostları ilə paylaş:




Verilənlər bazası müəlliflik hüququ ilə müdafiə olunur ©azkurs.org 2024
rəhbərliyinə müraciət

gir | qeydiyyatdan keç
    Ana səhifə


yükləyin