Qisasi Rabg‘uziy



Yüklə 23,04 Kb.
səhifə1/2
tarix07.11.2022
ölçüsü23,04 Kb.
#67698
  1   2
Adabiyot tarixi.


2-blok. O`zbek adabiyoti tarixi

  1. “Qisasi Rabg‘uziy”dagi she’riy parchalarning badiiyati: vazn, qofiya, she’riy san’atlar.

  2. O‘zbek mumtoz adabiyotida obrazlar tizimi (lirik va epik asarlar misolida), an’anaviy obrazlar genezisi va rivojlanishi tadriji.

  3. “Gulistoni bit-turkiy” asarining tarkibi. Asardagi asosiy g‘oya, ko‘tarilgan masalalar. “Gulistoni bit-turkiy” va Sa’diy “Guliston”i.

  4. Nosiriddin Rabg‘uziy hayoti va ijodining manbalari. Adib ijodining o‘rganilish tarixi.

  5. Devon, bayoz va tazkiralar – mumtoz adabiyotni o‘rganishda muhim manbalar.

  6. “Avesto” qadimgi mif va afsonalar majmui sifatida. Uning tarkibiy tuzilishi. Asosiy qism va Zandlar.

  7. “Qutadg‘u bilig” va qoraxoniylar sulolasidagi ijtimoiy-siyosiy vaziyat.

  8. “Devonu lug‘otit turk” asari orqali bizgacha yetib kelgan badiiyat namunalari.

  9. Epik she’riyat va unga xos muhim xususiyatlar.

  10. Tarix va geografiyaga oid asarlar. (“Siyosatnoma” (Nizomulmulk), “Navro‘znoma” (Umar Xayyom)

  11. O‘zbek mumtoz adabiyotida majoz tarixi, (rang, son (bir, yetti, to‘qqiz), tabiat ashyolari (gul, bulbul, quyosh, dengiz…)ga oid ramziy timsollar va ularning ma’nolari.

  12. “Devonu lug‘otit turk”dagi qadimgi afsona va qo‘shiqlar poetikasi.

  13. Mumtoz adabiyotdagi asosiy uslubiy yo‘nalishlar. Uslublar sintezi.

  14. Tasavvuf ta’limotining mumtoz adabiyot taraqqiyotidagi o‘rni va ahamiyati.

  15. O‘rxun-Enasoy toshbitiklarining til xususiyatlari, adabiy qimmati.

  16. Mumtoz adabiyotda she’riy va nasriy uslub, “xos uslub” va “omma uslubi” haqida tushuncha.

  17. “Avesto”ning ilmiy-tarixiy qimmati va o‘rganilish tarixi. Beruniy “Avesto” va Zardusht shaxsi to‘g‘risida.

  18. “Qutadg‘u bilig” hamda ijtimoiy-siyosiy va falsafiy masalalar.

  19. Xalq kitoblarining yaratilishi va adabiy jarayon. Xalq kitoblarida folklor syujetlari va individual ijod.

  20. Forobiyning she’r, uning hosil bo‘lish qonuniyatlari va insoniyat tomonidan idrok etilishi haqidagi fikrlari.

  21. “Devonu lug‘otit-turk” – adabiy manba sifatida.

  22. O‘zbek mumtoz adabiyoti dunyo sharqshunos va turkologlari ilmiy faoliyatida.

  23. Mumtoz adabiyot taraqqiyotida Qur’oni karim g‘oyalari va hadisi sharifdagi fikrlarning o‘rni va ahamiyati.

  24. “Hibat ul-haqoyiq” asari mavzui va tarkibi.

  25. Eng qadimgi og‘zaki adabiy yodgorliklar. Mif va afsonalar qadimgi hayot aksi, tabiat haqidagi tasavvur-tushunchalarning badiiy ifodasi.

  26. Alisher Navoiy Ahmad Yugnakiy haqida.

  27. “Qisasi Rabg‘uziy” (“Qisas ul-anbiyo”) – o‘zbek badiiy nasrining ilk namunasi sifatida. Asarning yaratilishi, tarkibiy tuzilishi.

  28. Sayfi Saroyi hayoti va ijodining manbalari, o‘raganilish tarixi. Mamluklar davlatida Sayfi Saroyining mavqei.

  29. Qahramonlik eposi. Markaziy Osiyo eposlar vatani.

  30. Aruz she’r sistemasi haqida umumiy ma’lumot.

  31. Yusuf Xos Hojib hayoti va ijodining manbalari

  32. Qadimgi qahramonlik eposining yunon manbalari orqali yetib kelgan namunalari: “To‘maris”, “Shiroq”.

  33. Mumtoz adabiyotda adabiy ta’sir masalalari.

  34. “Suhayl va Guldursun” dostoni, uning tuzilishi va g‘oyaviy mundarijasi va badiiy xususiyatlari.

  35. “Avesto” adabiy manba sifatida. Asardagi yetakchi qahramonlar va timsollar.

  36. XI-XIII asrlarda Markaziy Osiyoda badiiy asarlar va tazkirachilik. Abu Mansur as-Saolibiy va uning “Yatimat ud-dahr” asari.

  37. O‘rxun-Enasoy obidalari (VI-VIII asrlar) adabiy manba sifatida.

  38. “Devonu lug‘otit-turk”da adabiy janr namunalari: afsonalar, maqollar, marsiya va dostondagi boshqa to‘rtliklarning xususiyatlari, bu haqda olimlarning qarashlari.

  39. “Oltun yorug‘” asarining turkiy xalqlar ma’naviy hayotidagi o‘rni.

  40. Adib Ahmad Yugnakiy hayoti va ijodining o‘rganilish tarixi.

  41. O‘rxun-Enasoy yodgorliklarining yaratilish tarixi va tarqalish o‘rni. Ularning kashf etilishiga oid ma’lumotlar.

  42. Hadis to‘plash an’anasi va unda turkistonlik buyuk muhaddislarning roli. Imom Buxoriy va at-Termiziy. «Al-jome’ us-sahih» va «Shamoyili Muhammadiya» asarlari.

  43. Abdurauf Fitrat “Hibat ul-haqoyiq” haqida.

  44. Sharq adabiyotida “Qisas ul-anbiyo”larning qisqacha tarixi.

  45. O‘rxun-Enasoy yodgorliklarida mifologik tasavvurlar.

  46. Sayfi Saroyi lirikasining janr xususiyatlari, mavzular ko‘lami.

  47. “Qutadg‘u bilig” dostoni janrlari: masnaviy, qasida, to‘rtlik va g‘azal unsurlari.

  48. Saroyining “Gulistoni bit-turkiy”si Sa’diy “Guliston”ining erkin tarjimasi ekani.

  49. Turkiy tilning yangi adabiy bosqichga ko‘tarilishi. Qoraxonlilar davrida turkiy madaniyatning taraqqiyoti.

  50. Xalq og‘zaki ijodi va yozma adabiyot.

  51. “Hibat ul-haqoyiq” asarining badiiy xususiyatlari.

  52. Navoiy hayoti va ijodini o’rganishdagi manbalar .

  53. Navoiy lirikasining mavzulari timsollar tzimi g’oyaviy yo’nalishlari.

  54. Sharq adabiyotida “Hamsa”chilik an’anasi.

  55. “Hayrat-ul Abror” dostonida falsafiy masalar.

  56. “Farhod va Shirin” “Layli va Majnun” dostonlari.

  57. Dostonlarni syujeti timsollar tizimi g’oyaviy yo’nalishlari badiy xususyatlari.

  58. O’zbek adabyotida dostonlar an’analari.

  59. “Sab’ai sayyor” va “Saddi Iskandariy” dostonlari.

  60. Navoiy dostonlarining salaflar dostonlaridan farqli xususiyatlari.

  61. Dostonlarning syujeti, timsollar tizimi, g’oyaviy yo’nalishlari, badiy xususiyatlari.

  62. Bobur ijodining asosiy xususiyatlari.

  63. “Boburnoma” – tarixiy-badiiy memuar asar.

  64. Bobur lirikasining badiiyati.

  65. Navoiy badiy mahoratining keyingi davr adabiyotiga ta’siri.

  66. Yüklə 23,04 Kb.

    Dostları ilə paylaş:
  1   2




Verilənlər bazası müəlliflik hüququ ilə müdafiə olunur ©azkurs.org 2024
rəhbərliyinə müraciət

gir | qeydiyyatdan keç
    Ana səhifə


yükləyin