2
MÖVZU №1. AZƏRBAYCAN ƏRAZİSINDƏ İBTİDAİ İCMA
QURULUŞU, TAYFA İTTİFAQLARI VƏ ERKƏN
DÖVLƏT QURUMLARI
PLAN
GİRİŞ
1.
«Azərbaycan tarixi» fənninə giriş
2. Az
ərbaycan ərazisində ibtidai icma quruluşu
3. Az
ərbaycan ərazisində tayfa ittifaqları və erkən dövlət
qurumları
NƏTİCƏ:
ƏDƏBİYYAT:
1. Az
ərbaycan tarixi. Dərslik.(S. Əliyarlının red. ilə). Bakı, 1996, 2009
s
əh.8-33
2. Az
ərbaycan tarixi. Dərslik. I cild. Bakı,1994 səh.19-57
3. Az
ərbaycan tarixi, 7 cilddə. Bakı, 1998, 2007. I cild. səh. 54-165
4. Az
ərbaycan tarixi günbəgün: kitab-təqvim. Bakı: Təknur, 2008.
5. Az
ərbaycan tarixi üzrə qaynaqlar. Bakı,1989
6. A
ğasıoğlu F. "Azər xalqı". Bakı, 2000
7.
Bünyadov T. Azərbaycan arxeologiyası oçerkləri. Bakı, 1960
8. C
əfərov N. Azərbaycanşünaslığa giriş. Bakı, 2002.
9.
Göyüşov R. Azərbaycan arxeologiyası, Bakı, 1986.
10.
Hüseynov M.M. Azıx mağarasının sirri. Bakı, 1990.
11.
Hüseynov M.M. Uzaq daş dövrü. Bakı, 1973.
12.
İsmayıl M. Azərbaycan tarixi. Bakı, 1997.
13. M
əmmədov İ. Azərbaycan tarixi (ali məktəblər üçün dərslik) Bakı, 2005.
14.
Ömərov V. Qədim Azərbaycan Atropatena dövləti: adının mənşəyi /
S
əs.- - 30. 08. 2012. -s.14.
15.
Şükürov K. Azərbaycan tarixi. (Üç hissədə) I hissə. Bakı,2004
16.
Ковальченко И.Д.. Методы исторического исследования (второе
издание). М., 2003.
3
GİRİŞ
İnsanların keçmişdə necə yaşadığını, onların həyatlarının necə və nə
üçün dəyişib indiki şəklə düşdüyünü zaman və yer baxımından tədqiq edib,
öyrənən elm tarix adlanır.
Başqa sözlə, insanların həyatında baş vermiş
mühüm hadisələri tarixi retrospektivdə öyrənən elm tarix adlanır. Tarix elminin
köməyi ilə bəşər cəmiyyətinin inkişaf mərhələləri ardıcıl surətdə izlənilir, mövcud
olmuş sivilizasiyaların
genezisi, inkişafı və məhv olması haqqında biliklər əldə
edilir.
Q
ədim yunan sözü olan “istoriya” sözünün ilkin mənası “tədqiqat”, “bilmə”,
“müəyyən etmə” olmuşdur. Tarix hadisə və faktların həqiqiliyinin müəyyən
edilm
əsi ilə eyniləşdirilir. Qədim Roma tarixşünaslığında bu termin müəyyənetmə
vasit
əsi
kimi deyil, keçmiş hadisələr haqqında hekayə kimi başa düşülürdü.
Sonralar h
ər hansı bir həqiqi və ya uydurma hadisə haqqında hekayəni “tarix”
adlandırırdılar.
Hal-
hazırda “tarix” termini adətən iki mənada işlədilir: birincisi, insan
c
əmiyyətinin inkişaf
prosesini bildirmək üçün; ikincisi, bu prosesi öyrənən elm
haqqında danışılanda.
Keçmişə olan maraq insan nəsli yaranandan mövcud olmuşdur. Bu
marağı yalnız insanın hər şeyi bilmək istəyi ilə izah etmək olmaz. İş ondadır ki,
insan
özü tarixi varlıqdır. O, zaman ərzində böyüyür, dəyişir və inkişaf edir və özü
d
ə bu inkişafın məhsuludur.
Humanitar elml
ər sırasına daxil olan tarixin tədqiqat metodları
digər
elml
ərdən əsaslı şəkildə fərqlənir. Belə ki, digər elmlər gerçəkliyi müşahidələr,
eksperimentl
ər əsasında öyrəndiyi halda tarix elminin bu metodlardan istifadə
etm
ək imkanları yoxdur. Qeyri-praktik
elm hesab edilən tarix elmi, cəmiyyətdə
baş vermiş hadisələri, insanların maddi və
mənəvi aləmlərinin inkişaf
m
ərhələlərini yalnız maddi mədəniyyət nümunələri və yazılı qaynaqlar əsasında
öyrənə bilir.
Tarix n
ə zamandan başlayır? Bu sualın birmənalı cavabı olaraq qeyd
etm
ək olar ki,