Ebu Bekir, Ömer ve Osmanında aralarında olduğu bir gurup “sahabe”nin Rasulullaha s a. a suikast düzenlemesi



Yüklə 64 Kb.
tarix27.01.2020
ölçüsü64 Kb.
#30319
Peyqembere suyi qesd

Ebu Bekir, Ömer ve Osmanında aralarında olduğu bir gurup “sahabe”nin Rasulullaha s.a.a suikast düzenlemesi


06/02/2011velayetYorum yapınYorumlara git

BİSMİLLAHİR RAHMANİR RAHİM


HAMD OLSUN ALEMLERİN RABBİNE
VE SELAM OLSUN MEVLAMIZ MUHAMMEDE VE TERTEMİZ EHLİ BEYTİNE

bundan sonra… ehli sünnet nezdinde Ebu Bekir, Ömer, Osman ve bu gibi bazı “sahabe”lerin makamı her kesce biliniyor. onlara göre bu 3 kişi Rasulullahın s.a.a yakın arkadaşları ve dostlarıdır. bize göre ise onlar Rasulullah s.a.a ile olan ahitlerine vefa etmemiş kimselerdir ve bu yüzden onları sevmeyiz. bu başlıkta ehli sünnet kaynaklarından bu 3 şahsın Rasulullaha s.a.a suikast düzenlemesi olayını aktaracağım. Allah c.c buyuruyor ki:

يَحْلِفُونَ بِاللّهِ مَا قَالُواْ وَلَقَدْ قَالُواْ كَلِمَةَ الْكُفْرِ وَكَفَرُواْ بَعْدَ إِسْلاَمِهِمْ وَهَمُّواْ بِمَا لَمْ يَنَالُواْ وَمَا نَقَمُواْ إِلاَّ أَنْ أَغْنَاهُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ مِن فَضْلِهِ فَإِن يَتُوبُواْ يَكُ خَيْرًا لَّهُمْ وَإِن يَتَوَلَّوْا يُعَذِّبْهُمُ اللّهُ عَذَابًا أَلِيمًا فِي الدُّنْيَا وَالآخِرَةِ وَمَا لَهُمْ فِي الأَرْضِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ نَصِيرٍ

Söylemediklerine dâir yemin ederler Allah adına, fakat andolsun ki, küfür sözünü söyledi onlar ve Müslüman olduklarını izhâr ettikten sonra kâfir oldular, elde edemedikleri şeyi de yapmaya çalıştılar, bu öç almaya kalkışmaları da ancak Allah’ın ve Peygamberinin, lütfedip onları zenginleştirmesine karşılıktı. Tövbe ederlerse hayırlı olur onlara, fakat yüz çevirirlerse Allah, onları dünyâda da, âhirette de elemli bir azapla azaplandırır ve yeryüzünde onlara ne bir dost bulunur, ne bir yardımcı.



Tevbe suresi 74-cü ayet

ayette geçen “elde edemedikleri şey”den maksat Tebukte Rasulullah s.a.a-ı öldürmeğe kalkmalarıdır. Tebukte Rasulullaha s.a.a suikast düzenlenmesi meselesi Şii-Sünni hadis, tefsir ve tarih kitaplarında genişce anlatılmıştır. biz örnek olarak ehli sünnetin büyük müfessirlerinden ikisine baş vuracağız. biri eski müfessirlerden Kurtubi, diğeride son dönem müfessirlerden Seyyid Kutup. ayetin tefsirinde şöyle diyorlar (ifade Kurtubinindir):



3. Münafıkların Yeltendikleri ve Başaramadıkları iş:

Yüce Allah’ın; “Ve başaramadıkları bir işe de yeltendiler” buyruğu ile münafıkların Tebûk gazvesinde Akabe’den geçtikleri gecede onu öldürmek istemelerini kastetmektedir. Sayıları oniki kişi idi.[15] Huzeyfe der ki: Rasûlullah s.a.a onların hepsini tek tek sayarak isimlerini söyledi. Ben: “Onlara birilerini gönderip öldürmeyecekmisin deyince”, şöyle buyurdu: “Arapların, arakadaşlarını ele geçirip onlara üstünlük sağladı da onları Öldürmeye kalkıştı, demelerinden hoşlanmıyorum. Aksine, Allah’ın bunları ed-Dubeyle ile cezalandırması onlara yetecektir.” “Ey Allah’ın Rasûlü, ed-Dubeyle nedir?” diye sorulunca şöyle buyurdu: “O, cehennemden bir ateş alevidirki, onu onlardan birisinin kalbini ciğerlerine bağlayan damarı üzerine koyar ve nihayet onun canı çıkar.” Nitekim böyle de oldu. Bu hadîsi bu manada Müslim rivayet etmiştir.

Kurtubi, “el-Camiu li- Ahkami’l-Kur’an”, 8/324-325
Seyyid Kutup, “Fizilal’il Kur’an”, Tevbe suresi 74-cü ayetin tefsiri

şüpheye yer bırakmamak için Kurtubi tefsirinin resmini de ekliyoruz:



peki bu suikasti düzenleyenler kimlerdi? bunu da öğrenmek için hep birlikte nasibilerin imamı ibni Hazmın “el-Muhalla” adlı kitabına bakıyoruz



resimde gördüğünüz ehli sünnet ve nasibilerin büyük alimlerinden ibni Hazma ait “el-Muhalla” kitabının 11-ci cildinin 224-cü sayfasıdır. işaretlenmiş yerde şu ifadeler var:

وأما حديث حذيفة فساقط لأنه من طريق الوليد بن جميع وهو هالك ولا نراه يعلم من وضع الحديث فإنه قد روى أخبارا فيها أن أبا بكر وعمر وعثمان وطلحة وسعد بن أبي وقاص رضي الله عنهم أرادوا قتل النبي صلى الله عليه وسلم وإلقاءه من العقبة في تبوك

Ebubekir, Ömer, Osman, Talha ve Sa’d bin Ebu Vakkas, Tebük’te Rasulullah’ı öldürmeye kalktılar.

ibni Hazm, bu olayı aktardıktan sonra hadisin senedinde geçen Velid b. Cemaanın zayıf olduğunu ve bundan dolayı hadisin makbul olmadığını söylüyor.

bizde cevaben diyoruz ki, her halde hakikatler ibni Hazmda kötü etki bıraktığı için böyle bir yanlış yapmış olacak. yoksa Velid b. Cemaanın ehli sünnet nezdinde zayıf ve ya güvenilmeyecek birisi değildir. sadece şu kadarı yeterli ki, Velid ehli sünnetin 2 sahih kitabından biri olan Müslimin “es-Sahih” kitabının ravilerindendir. hemen Müslimin Velid b. Cemaadan hadis aldığına dair bir örnek verelim:

حدثنا زهير بن حرب حدثنا أبو أحمد الكوفي حدثنا الوليد بن جميع حدثنا أبو الطفيل قال كان بين رجل من أهل العقبة وبين حذيفة بعض ما يكون بين الناس فقال أنشدك بالله كم كان أصحاب العقبة قال فقال له القوم أخبره إذ سألك قال كنا نخبر أنهم أربعة عشر فإن كنت منهم فقد كان القوم خمسة عشر وأشهد بالله أن اثني عشر منهم حرب لله ولرسوله في الحياة الدنيا ويوم يقوم الأشهاد وعذر ثلاثة قالوا ما سمعنا منادي رسول الله صلى الله عليه وسلم ولا علمنا بما أراد القوم وقد كان في حرة فمشى فقال إن الماء قليل فلا يسبقني إليه أحد فوجد قوما قد سبقوه فلعنهم يومئذ



Müslim, “es-Sahih”, Münafıkların Sıfatları ve Hükümleri kitabı, hadis 2779

hadisin senedinde kırmızı ile işaretlediğimiz ravi Velid b. Cemadır. yani Velid b. Cema Müslimin “es-Sahih” kitabının ravisidir. yani ibni Hazmın söylediği gibi ehli sünnet nezdinde sözüne itibar edilmeyecek birisi değil. hemen darulkitap.com sitesinden Müslimin “es-Sahih”inin resmini çekip asalım ki, şüpheye yer kalmasın:



ek olarak ehli sünnet rical alimlerinin de Velid hakkındaki görüşlerini eklemek isterim:

9362 – الوليد بن جميع [ د ، ت ، س ، م ] . هو ابن عبدالله بن جميع الزهري الكوفى
وثقه ابن معين ، والعجلي

وقال أبو حاتم : صالح الحديث

9362-Velid ibni Cemaa…. el Kufi: Yahya b. Main ve Uclî “güvenilir” demiştir. ve Ebu Hatem onun için “salihul hadis” (yani hadiste salihtir) demiştir.

الوليد بن عبـد الله بن جميع الزهري الكوفي، والد ثابت بن عبـد الله بن جميع، وقد ينسـب إلى جدّه أيضاً. ثمّ نقل عن أحمد بن حنبل وأبي داود قولهما فيه: لا بأس. وعن يحيى بن معين: ثقة ـ وزاد مصحّح الكتاب حكاية الدارمي عن يحيى بن معين ذلك عن ابن محرز، وزاد: مأمون مرضي ـ وكذلك عن العجليّ. وقال أبو زرعة: لا بأس به. وقال أبو حاتم: صالح الحديث. وقال عمرو بن علي: كان يحيى بن سعيد لا يحدّثنا عن الوليد بن جميع فلمّا كان قبل موته بقليل حدّثنا عنه. وذكره ابن حبّان في كتاب الثقات، روى له البخاري في الأدب، والباقون سوى ابن ماجة



Velid ibni Cemaa…. el Kufi: Ahmed b. Hanbel ve Ebu Davud “onda sorun yoktur” diyor.Yahya b. Main “sıkadır” diyor. Ebu Zar’a “sorun yoktur” diyor. İbni Hibban onu güvenilir ravîler arasında sayıyor ve Buharî ondan bir hadis rivayet etmiştir

El Mizzi, “Tehzibül Kemal”, 7/474

görüldüğü gibi, ehli sünnetin tüm meşhur ve büyük alimleri Velid b. Cemaanın güvenilir olduğunu söylüyorlar. yani Ebu Bekir, Ömer ve Osmanın Rasulullaha s.a.a suikast düzenleyen 12 kişinin arasında olduklarına ilişkin hadis ne uydurmadır ve nede zayıftır. aksine ehli sünnetin nezdinde güvenilir raviler aracılığı ile bize ulaşmış doğru ve sahih bir bilgidir.
Yüklə 64 Kb.

Dostları ilə paylaş:




Verilənlər bazası müəlliflik hüququ ilə müdafiə olunur ©azkurs.org 2024
rəhbərliyinə müraciət

gir | qeydiyyatdan keç
    Ana səhifə


yükləyin