UAcq (
Unit Acquisition ) – jalb qilingan mijojlar soni;
2.
CAC (
Customer Acquisition Cost ) – yoki
CPA (
Cost per Acquisition ) bir
mijozni jalb qilish narxi.
CAC ni hisoblash uchun barcha mijozlarni jalb qilish
uchun ketgan harajatlarni mijozlar soni
UAcq ga bo‘lish kerak. Masalan,
mijozlarni jalb qilish uchun amalga oshirilgan tadbirlarga 200 ming so’m sarf
qilingan bo’lsa va natijada 400 ta yangi mijoz topilgan bo’lsa,
CAC ning
qiymati 500 so’m bo’ladi. Lekin kompaniyaning jalb qilish kanallari bir nechta
bo’lgani tufayli, har bir kanal uchun
CAC ning qiymati ham turlicha bo’ladi;
3.
CAC Payback – mijoz tufayli olingan foydamiqdori uni jalb qilish uchun
ketgan mablag’ni qoplashi uchun ketgan vaqt;
4. MRR ( Monthly Recurring Revenue ) – kompaniyaning barcha mijozlari
tomonidan har oyda keladigan tushum miqdori;
5.
ARPU ( Average revenue per user ) – har birjalb qilingan foydalanuvchidan
keladigan o’rtacha daromad miqdori.
ARPU ning kattaligi
MRR ni
UAcq ga
bo’lish natijasida hosil qilinadi;
6.
LTV (
Life time value ) – bir mijozning kompaniya mahsulotidan foydalanishi
yoki kompaniya bilan muloqot qilishi natijasida olingan daromad miqdori.
Masalan, mijoz servisni 3 yil davomida ishlatdi va buning uchun har oyda 350
dollardan to’lab turdi, kompaniya esa unga oyiga 100 dollardan sarf qildi. Bu
holda
LTV ning kattaligi quyidagicha hisoblanadi: 3x12x(350-100) = 9000
dollar. Ya‘ni, mijoz 3 yil davomida kompaniyaga 9000 dollar fayda keltirgan
ekan;
7.