17-Labaratoriya ishi.
Mavzu:Tasvir formatlarini o’rganish.
Rastrli grafika - siz allaqachon bilasizki, rastrli tasvirlar katakli qog'ozga yoki shaxmat taxtasiga o'xshaydi, uning ustiga har qanday katak ma'lum bir rang bilan bo'yalgan bo'lib, u rasmni to'liq shakllantiradi. Piksel - raster tasvirlarning asosiy elementi, bu bitta katak. Rastrli tasvir piksellar to'plamidan iborat.
Bitmaplar kompyuter tomonidan yozib olinishi kerak bo'lgan ko'plab xususiyatlarga ega. O'lchamlari tasvirlar va manzil Undagi piksellar rasm yaratish uchun bitmap fayli saqlashi kerak bo'lgan ikkita asosiy xususiyatdir. Yana bir bor - rang... Masalan, rasm mozaikaga o'xshash tasvirni yaratadigan har bir panjara nuqtasining o'ziga xos joylashuvi va rangi bilan tavsiflanadi.
Яндекс.Директ18+Python с нуля. Бесплатный видеокурс!ПОДРОБНЕЕSRS.MYRUSAKOV.RU
Rastrli grafikalar bog'liqdir ruxsatchunki tasvirni tavsiflovchi ma'lumotlar ma'lum o'lchamdagi katakchaga biriktirilgan. Ruxsat berish - bu uzunlik birligi uchun piksellar soni, ko'pincha dyuym uchun - dpiBundan tashqari, piksellar sonini qanchalik baland bo'lsa, shuncha ko'p piksellar bir dyuymga to'g'ri keladi va tasvir yaxshi bo'ladi. Rang chuqurliginuqta rangini o'zgartirishi mumkin bo'lgan soyalar sonini aniqlaydi.
Chuqurlik kodlangan 24 bit har bir nuqta taxminan 16 500 000 gullar. Ushbu rejim deyiladi "Haqiqiy rang"... Kodlash 16 bit har bir nuqta sizni ajratib olishga imkon beradi 65 536 rang soyalari. Ushbu rejim deyiladi "Sifatli rang"... Kodlash 8 bit har bir nuqta sizga hamma narsani ajratib olishga imkon beradi 256 rang soyalari. Ushbu rejim sifatida tanilgan Ruxsat etilgan ranglar... Ushbu tushunchalar ikkinchi guruh tushunchalari bilan bevosita bog'liqdir "Rang formatlari", bu haqda keyingi darslarda gaplashamiz.
Rastrli grafikalarni tahrirlashda uning tasvir sifati o'zgarishi mumkin, chunki piksellarning o'zi o'zgaradi. Xususan, bitmap grafikaning o'lchamlarini o'zgartirish, rasmning chekkalarini "chayqalishiga" olib kelishi mumkin, chunki piksellar panjara bo'yicha qayta taqsimlanadi. Afsuski, bunday rasmlarni istalgan yo'nalishda masshtablash ham odatda sifatni pasaytiradi. Ballar sonining kamayishi bilan kichik tafsilotlar yo'qoladi va yozuvlar deformatsiyalanadi (garchi bu rasmning vizual o'lchamini kamaytirganda unchalik sezilmasligi mumkin - ya'ni rezolyutsiya saqlanib qoladi).
Piksellarni qo'shish tasvirning ravshanligi va yorqinligini yomonlashishiga olib keladi. ikki yoki undan ortiq chegara ranglari o'rtasida yangi nuqtalarga soyalar berilishi kerak. Tasvirning o'lchamidan pastroq piksellar soniga ega qurilmalarga bitmap grafikalarni chiqarish ham uning sifatini pasaytiradi. Ushbu kamchiliklarga qaramay, faqat bitmap grafikalar haqiqiy tasvirlarni samarali aks ettiradi. Haqiqiy dunyo milliardlab mayda narsalardan iborat bo'lib, inson ko'zi shunchaki ob'ektlarni tashkil etuvchi ulkan diskret elementlar to'plamini idrok etishga moslashgan, shuning uchun raster tasvirlar, albatta, agar ular yuqori aniqlikda olingan bo'lsa, haqiqiy ko'rinadi.
Bitmaplar tabiiy ko'rinishiga qo'shimcha ravishda boshqa afzalliklarga ega. Printerlar kabi chiqish moslamalari tasvirlarni yaratish uchun nuqta to'plamlaridan foydalanadi, shuning uchun bitmapalarni juda oson bosib chiqarish mumkin.
Shunday qilib, rastrli tasvirlash odatda juda ko'p tafsilotlar va soyalarga ega bo'lgan grafik tasvirlarni skanerlashda va qayta ishlashda, masalan, fotosuratlarda, boshqa dasturlarda foydalanish uchun rasmlarni yaratishda, xususan tarmoq orqali boshqa foydalanuvchilarga uzatish uchun ishlatiladi. Internet, maxsus dasturiy ta'minot filtrlari tufayli mumkin bo'lgan turli xil badiiy effektlarni yaratishda. Eng taniqli bitmap grafik dasturlari - Adobe Photoshop va Corel RASMLARI.
Dostları ilə paylaş: |