Bəşəriyyət yer kürəsinin əhalisi, təbiətin fəal hissəsi. Bəşəriyyət nəinki biosferi öz ehtiyaclarına görə istifadə etmək, hətta onu dəyişmək qabiliyyətinə malikdir,O, irq
Bəşəriyyətin inkişaf tarixi-ictimai-iqtisadi formasiyalar
Bəşəriyyət - yer kürəsinin əhalisi, təbiətin fəal hissəsi. Bəşəriyyət nəinki biosferi öz ehtiyaclarına görə istifadə etmək, hətta onu dəyişmək qabiliyyətinə malikdir,O, irq lərə, xalq lara,etnos lara və həmçinin sosial və mədəni qruplara bölünür. Bəşəriyyət fəaliyyətinin bir hissəsi mədəniyyət adlanır.
Tənqidçi mütəfəkkirlər onun tarixini 3mərhələdən: 1)təbiiyənitarixəqədərkidövr.2)nöqsanlı içtimai quruluşdan. 3)gələcəkidealcəmiyyət mərhələlərindən ibarət olduğunu irəli sürürdü Fəlsəfi fikrdə tarixi prosesi elmi meyarlar üzrə dövrləşdirmək işində Hegelinböyük xidmətlari olmuşdur..Onun təlimində tarix 3 dovrə bolunur:1.Şərq dunyası 2. Antik cəmiyyət3.almancəmiyyəti. Amma bu fikirlər sonralar bəziləri tərəfindən inkar edildi.Cunki onlar tarixə subyektiv esasda yanasirdilar.Cəmiyyət tarixinin dərk olunmasinda Veberinböyük rolu olub.O empirizmə qarşı çixib tarixi faktlari sisyemləsdirməkməqsədi .Lakin onun dediyi ideal tip subyektiv model olub realligi əks etdirmir.Mixaylovskinidə rolunu qeyd etmək lazimdi:O Cəmiyyət inkşafinin mərhələrdə olan obyektiv qanunauygun proses kimi tədqiq etməyin metodologiyasini ilk dəfə dialektik materializm fəlsəfəsində işləmişdir.Burada ictimai iqtisadi formasiya anlayısi cəmiyyət tarixininümumi- nəzəri təfəkkür səviýyəsində izah olunmasina imkanverir.İctimai iqtisadi formasiya dedikdə tarixin inkisafinin müəyyənmərhələsində duran konkret cəmiyyət tipi nəzərdə tutulur.Bu anlayisda istehsal münasibətləri mühum yer tutur.İctimai iqtisadi formasiyaanlayışının mahiyyətini aydın təsəvvür etmək üçün onu cəmiyyət ictimaiiqtisadi uklad,dövr və sivilizasiya anlayısları ilə müqayisə etməkvacibdir.İctimai iqtisadi uklad anlayışı müəyyən ictima-iqtisadi formasiya
daxilində istehsal bu və ya digər formasına əsaslanan təsəruffat növünü ifadə edir.İctimai iqtisadi formasiyadan ukladın fərqi budur ki o formasiyayanisbətən həmişə məhduddur. İctimaiiqtisadi formasiya bütövlükdə cəmiyyətin strukturunu,ictimai iqtisadi uklad isə müəyyən istehsal münasibətlərini ifadə edir.Formasiyatarixi inkişafın müəyyən mərhələsini açıb göstərir amma dövr onunkonkret tarixi məzmununu ifadə edir.İctimai iqtisadi formasiya anlayışı sivilizasiya anlayışı ilədə əlaqədardır.Sivilizasiya sosial mədəni birlik fornmaları sistemidir.
İçtimai idarəetmənin sosial institutlarının məçmusu sosial fəlsəfədəçəmiyyətin siyasi sferası: kateqoriyası: ilə ifadə olunur.Siyasi sferanınilkin əsas ünsürü təşkilatdır. Təşkilat insanların birliyidir, yəniçəmiyyətdə nə isə içtimai bir subyektdir. İctimai təşkilatların varlığının əsasında ançaq çəmiyyət, onun inkişafqanunları, onun müxtəlif amilləri durur. Cəmiyyətdə hər hansı bir təşkilatın yaranması ona olan tələbatla bağlıdır.Təşkilatlar öz fəaliyyətlərində bu tələbatı ödəyir. Bu tələbatlar hansılardır:Cəmiyyətinistehsal, əmək fəaliyyəti, içtimai proseslərin, eləçə də çəmiyyətin sosialhəyatının, insanlararası münasibətlərin idarə olunması zərurətiçəmiyyətdə siyasi təşkilatların yaranmasının əsas amilidir.