rtib:
Zeynuddin hm d ibn hm d
ibn Abdul-L tif z-Z bidi
hih
l-Buxari
müxt
r
kinci n r
b dilind n t rcüm ed n
lixan Musayev
Redaksiya hey ti
. Z. Musayev
M. N. Qarayev
A. X. Salehli
S. Q. Hac
S. Z. S
rb yov
G. . Musayeva
M. . liyeva
Kompüter t rtibat
E. Q. Rüst mov
. Z. Musayev
M. N. Qarayev
übh siz ki, bu t rcüm insan
yinin b hr sidir. Dem k,
burada x talar n olmas da labüddür. Odur ki, öz düz li rini, qeyd
mülahiz rini a
dak elektron ünvana gönd
k oxuculara
vv lc n t kkürümüzü bildiririk. Sizin d rli m sl tl riniz bu
kitab n g
k n rl rind mütl q n
al nacaqd r.
Burhan_az@hotmail.com
Bu kitab Az rbaycan Respublikas Dini
Qurumlarla üzr Dövl t Komit sinin
raz
il çap edilmi dir.
(DK-108/M 12.05.2009)
rh
tli v R hmli Allah n ad il !
Ön söz
qiq n ükür v t rif yaln z Allaha m xsusdur! Biz Ona h md edirik, Onu kö-
ça
q, Ondan ba lanma v bizi do ru yola yön ltm yi dil yirik, n fsl rimi-
zin rind n v pis
ll rimizd n qorunmaq üçün yaln z Ona p nah apar q. Allah
kim hiday t ver rs o, do ru yolda olar, kimi azd rarsa onu do ru yola yön ld n
tap lmaz. M n ahidlik edir m ki, Allahdan ba qa ibad haqq olan m bud yoxdur,
Onun riki yoxdur v ahidlik edir m ki, Muh mm d Onun qulu v elçisidir.
[
4
5
6
7
8
9
:
;
<
=
>
?
@
Z
“Ey iman g tir nl r! Allahdan Ona layiq olan t rzd qorxun v ancaq müs lman
oldu unuz halda ölün!”
1
[
!
"
#
$
%
&
'
(
)
*
+
,
-
.
/
0
21
3
4
5
6
7
98
:
;
<
=
>
?
Z
“Ey insanlar! Sizi t k bir candan x lq ed n, onun özünd n zövc sini yaradan
onlardan da bir çox ki i v qad n tör dib yer üzün yayan R bbinizd n qorxun!
Ad il birbirinizd n cürb cür eyl r ist diyiniz Allahdan v qohumluq laq rini
sm kd n ç kinin! H qiq n, Allah siz n zar t edir”.
2
[
u
v
w
x
y
z
{
|
}
~
•
¡
¢
£
¥¤
¦
§
¨
©
ª
«
¬
®
¯
Z
“Ey iman g tir nl r! Allahdan qorxun v do ru söz dan n ki, O,
ll rinizi
islah etsin v günahlar
ba las n. Kim Allaha v Onun Elçisin ita t ets ,
böyük bir u ur qazanar”.
3
Bizi müs lman kimi yaradan, düz yola yön ld
k hiday t ver n, al ml rin
bbi, haqq-hesab gününün Hökmdar olan Allaha ükürl r v h md-s nalar olsun!
1
“Ali- mran”, sur si, 102.
2
“ n-Nisa”, sur si, 1.
3
“ l- hzab”, sur si, 70-71.
Ön söz
II
Hörm tli oxucu!
Son zamanlar xalq
n kütl vi sur td slam dinin qay
ks etdir n h yat
faktlar olduqca ür kaçan v sevindiricidir. slam ümumb
ri din olaraq insanlar n
etiqad n, xlaq n, ictimai d
rl rin pakla mas na xidm t edir. Dinimizin t
li
Müq dd s Kitab – Qurani K rim v pey mb rl rin sonuncusu v
raf tlisi Muh m-
d pey mb rin h yat ,
ll ri, öyüd-n sih tl ri v mrl ridir, y ni sünn sidir.
Siz t qdim olunan bu kitab m hz sünn ni özünd ks etdirir v Qurani K rim-
n sonra yer üzünd n s hih kitab hesab olunur. Art q 12 srd n çox vaxt keçm si-
baxmayaraq, kitabda qeyd olunmu h disl r bütün aliml r t find n s hih hesab
edilmi v bu gün d hesab edilm kd dir. H disl ri öyr nib öyr tm k dini öyr nib
öyr tm kdir. V bu gün c miyy timiz m hz s hih h disl
saslanan sünn ni t b-
li etm k dini qoruma a v ya atma a b nz yir. Bel ki, milyonlarla z if v uydur-
ma h disl rin aras ndan xüsusi elmi metodlara saslanaraq seçilmi s hih h disl r
bütün müs lman ümm tinin vahid v etibarl sünn sind n dayaq kimi istifad edil-
sin z min yarad r. Yuxar da qeyd edildiyi kimi Muh mm d pey mb
ita t,
daha do rusu bu gün q
r qorunmu s hih h disl
saslanan sünn
ita t, s-
lam dinimizin saslar ndand r.
Pey mb rd n nümun götürm k onun h
tl rini onun özünün etdiyi kimi
etm k dem kdir. “Muh mm d Allah n elçisidir” had tinin d m nas el budur.
Müs lman buna
l etm
n müs lman ola bilm z. Bu, el bir meyard r ki, insanla-
n h
tl ri, sözl ri, qid ri v ba qa i ri onunla ölçülm lidir. Pey mb rd n
nümun götürm k bütün din i rind onun göst rdiyi do ru yolu, onun özünün h -
yat yolunu, h disl rini öyr nib onlara
l etm
saslan r. Buna gör d uca Allah
ona arxa olma v onun böyüklüyünü gözl
yi biz f rz buyuraraq demi dir:
“H qiq n, Biz s ni ahid, müjd çi v x
rdarl q ed n elçi kimi gönd rmi ik.
Biz bel etdik ki, siz Allaha v Onun elçisin iman g tir siniz, ona köm k ed siniz,
onun hörm tini saxlayas z v gec -gündüz Allah t rifl
siniz.”
1
“Allah n Elçisi sizl
– Allaha v Axir t günün ümidini ba layanlara v
Allah çox zikr ed nl
göz l nümun dir.”
2
Bu ay r Allah n elçisinin sözl rind n, hal v h
tl rind n nümun götürm -
yin vacib oldu unu sübut etm k üçün böyük bir sasd r.
mam Buxarinin “ l-Cami s-S hih” kitab srl r boyu bütün h dis toplumlar ara-
nda n möt
r v nüfuzlu say lm
r. Bu kitaba daxil edilmi bütün h disl r s hih-
dir v mövzular üzr t rtib edilmi v fiqh elmind n mühüm r hb rlik kimi q bul
edilmi dir.
Bir çox aliml r kitab n müxt
r variant yazm v lakin srl rl m hur olan
müxt
r kitab hm d ibn Abdul-L tif z-Z bidiy m xsusdur. Bunun t sdiqi olaraq
1
“ l-F th” sur si, 8-9.
2
“ l- hzab” sur si, 21.
Ön söz
III
qeyd etm k laz md r ki, bu müxt
r variant uzun bir müdd t rzind d
rl n r
edilmi , bir çox dill t rcüm olunmu v din aliml rinin masaüstü kitab na çevril-
mi dir. Çox sevindirici hald r ki, bizim d xalq
z art q bu faydal kitab öz dilind
oxumaq imkan ld etmi dir.
“S hih ” daxil edilmi yeddi mind n bir q
r çox h disin Buxarinin yoxlad
material n ancaq az bir hiss si olmas na baxmayaraq, onlar h cm etibaril olduqca
böyükdür v kitab n
li m qs dl rd n ötrü istifad edilm si üçün rahat deyil.
Bununla laq dar müxt lif vaxtlarda bu toplunun bir-neç müxt
r variant t rtib
edilmi dir ki, onlardan n u urlu variant imam hm d bin Abdul-L tif z-Z bidiy
nsubdur.
Bu variantda h disl rin isnad , f sill rin adlar , v habel , dem k olar ki, bütün
krarlanan h disl r ixtisar edilmi dir v n tic
onlar n ümumi say 2221
olmu dur. Lakin bütün m tnl r, ba qa cür des k, h disl rin m lumat da
sas
hiss ri tam saxlan lm
r ki, bu da oxucuda l-Buxarinin ç kdiyi z hm ti
haqq nda ayd n t
vvür yaranmas na imkan verir v h m d buna s rf edil
k
ruri vaxt
miyy tli d
q sald r.
rcüm edilib haz rlanm material, kitab n istifad olunmas asanla rmaq
üçün onu f sill bölm yi n
almasaq, imam z-Z bidinin “S hihinin” müxt
r
variant na tamamil uy undur
1
.
T rcüm üz rind i in gedi at nda “S hih”in orta sr rhçil ri olan ibn H
r
sq laninin, ihab ddin hm d bin Muh mm d l-Q stallaninin v
bu Muh m-
d Mahmud bin hm d l-Ayninin
rl rind n istifad edilmi dir. Sünn nin çox
böyük
miyy tini v Pey mb rin dediyi bir sözün v onun
ll rin aid olan
r hans , h tta, ilk n
rd , n kiçicik görün n t rrüat n da t hrif edilm sinin
yolverilm zliyini n
alaraq, öz sas v zif mi onda görmü m ki, t rcüm müm-
kün q
r onlar n m nas na, leksik v ifad vasit rin tam uy un g lsin.
b m t-
nind olan sözl rin göst rilm sin v az rbaycan dilind s sl nm si üçün hans
sözl rin i dilm si z ruriliyin can atma m m ni rti i ar rd n istifad etm
yön ltdi. Bel ki, b m tnind olmayan, lakin cüml nin ba a dü ülm si üçün laz m
n sözl r möt riz rd verilir.
bu” (ata), “ummu” (ana), “ibn” (o ul), “bint” (q z), “b ni” (o ullar) sözl ri xü-
susi adlar n v ya q bil rin adlar n t rkib hiss ridir.
Kitabda pey mb rl rin, shab rin v tabiinl rin adlar na biti ik yaz n n
oldu unu bildirm k ist rdim. vv la i ar sinin oxunu u “sall llahu aleyhi v
ll m”, m nas is “ona Allah n salavat v salam olsun!” bildirir.
1
“S hihin” b zi f sill rinin ad yoxdur. Bundan ba qa, bir s ra hallarda f sill rin adlar bu f sild ki h disl -
rin m zmununa uy un g lmir. Bu onunla izah edilir ki, bu topluya l-Buxarinin toplusundak h disl rin ham
daxil edilm mi dir. Bel hallar, f sill rin adlar na uy un g n h disl rin z-Z bidi t
find n öz toplusuna
daxil edilm
si il ba
r.
Ön söz
IV
v ya i ar si “rad yallahu anhu” kimi oxunur v “Allah ondan raz olsun!”
nas verir (ki i cinsin aid edilir);
i ar si “rad yallahu anh ” kimi oxunur v “Allah ondan raz olsun!” m na-
verir (qad n cinsin aid edilir);
i ar si “rad yallahu anhum ” kimi oxunur v “Allah onlar n ikisind n d raz
olsun!” m nas verir;
v ya i ar si “rad yallahu anhum” kimi oxunur v “Allah onlardan raz
olsun!” m nas verir;
i ar si “aleyhiss lam” kimi oxunur v “ona Allah n salam olsun!” m nas
verir (ki i cinsin aid edilir);
i ar si “aleyh ss lam” kimi oxunur v “ona Allah n salam olsun!” m nas
verir (qad n cinsin aid edilir);
i ar si “aleyhim ss lam” kimi oxunur v “h r ikisin Allah n salam olsun!”
nas verir;
i ar si “rahim hullah” kimi oxunur v “Allah ona r hm t etsin!” m nas
verir.
Bütün z ruri hallarda, m
n bu v ya dig r sözl r ikim nal ba a dü üldüyü
ya b
n n inki slamdan uzaq olan adamlar, h tta bir çox müs lmanlar n da ba a
dü bilm
yi ifad
m tnd el rast g lindiyi hallarda, laz mi rhl r verilir.
slam tarixinin mühüm hadis ri v Pey mb rin b zi n görk mli shab ri
haqq nda v habel ayr -ayr tarixi xsiyy tl r haqq nda xat rlanan h disl r müvafiq
tiralt qeydl rl t chiz edilmi dir.
03.03.2009
mam l-Buxarinin h yat
V
mam l-Buxarinin h yat
l-Buxarinin ad v nisb si
1
mam l-Buxari hicri 194-cü ilin vval ay n on biri cüm günü Buxarada ana-
dan olmu dur. O, atas tez itirmi v erk n u aql q ça nda gözl ri tutulmu dur.
Bir müdd t sonra anas yuxusunda brahim pey mb ri
görmü v ondan bu
sözl ri e itmi dir: “Ey filank s, s nin çoxsayl dualar na gör Allah s nin o luna gör-
qabiliyy tini qaytard ”.
u aq ik n Allah ona h disl ri yadda saxlamaq istedad b
etdi. bu C r
Muh mm d ibn bu Hatim l-B rrak demi dir: “Bir d m n bu Abdullah l-Buxa-
rid n soru dum: “S n h disl ri nec öyr nm
ba lam san?” O, bel cavab verdi:
“Ya m on v ya ondan da az olark n m n yenic oxuma öyr nm
ba layanda
disl rin yadda saxlan lmas n z ruriliyi fikri m
t lqin edilmi di. Sonra m n
kt bi t rk etdim v gah bu v gah da ba qa bir mü llimin yan nda oxuma a ba -
lad m. On alt ya m tamam olanda m n art q ibn Mübar kin v V kinin kitablar
onlar n r yl rini zb r bilirdim. Sonra anam v qarda mla birlikd M kk
get-
dim v h disl ri toplamaq m qs dil orada ya ama a ba lad q. On s kkiz ya m ol-
duqda is shab r v onlar n ard llar v onlar n fikir v r yl ri haqq nda m lu-
matlar toplay b kitab hal na salma a ba lad m””.
mam l-Buxari özünü tamamil elm v ibad h sr edir. O, tez-tez bel dey r-
di: “M n h yat m boyu heç kimd n bir dirh mlik d olsa bir ey sat n almam am v
heç kim bir dirh mlik d bel olsa bir ey satmam am.” Bir d ondan soru urlar
ki, b s çör yi nec alm
r? Bu suala l-Buxari bel cavab vermi dir: “M n bunu
kim
tap rard m, onlar da m nim üçün alard lar.”
mam l-Buxari h dsiz utancaql qla, c sar ti, liaç ql , möminliyi, bu dünyan n ne-
tl rind n uzaq durmas v
diyy can atmas il f rql
rdi. Bir d o demi dir:
“H qiq n, m n ist rdim ki, Uca Allahla görü rk n heç kim m ni danlamas n”.
mam l-Buxari xsi l yaq t v m rurluq hissin malik idi. Bir d bir hökm-
dar u aqlar na d rs verm k üçün onun dal nca adam gönd rir, lakin Buxari ona x -
r gönd rir ki, elm axtaranlar bil nl rin yan na özl ri g lm lidir v hökmdar n yan -
na getm kd n imtina edir.
O, gündüzl r tez-tez oruc tutar, gec r namaz q lar v , xüsusil mübar k Rama-
zan ay nda çoxlu Quran oxuyard . bu B kr l-B dadi r vay t edir ki, M sih bin
id demi dir: “Ramazan n birinci gec si gir n kimi Muh mm d bin smail l-Buxa-
rinin dostlar onun yan nda y
ard v o, onlarla birlikd namaz q lar, h r rük td
Qurandan iyirmi ay oxuyaraq onu tamam ba a çatd rard ”.
1
Nisb - q bil , tayfa,
r, yer v s. üzr m
yi bildir n nisbi adlar.
mam l-Buxarinin h yat
VI
Bundan ba qa, imam l-Buxari Quran h r gün iftardan qabaq tam oxuyub qur-
tarar v dey rdi: “Quran oxunub qurtard qdan sonra edil n dua cavabs z qalm r”.
Bir d , o, namaz q lark n, e
kar onu on yeddi d çalm
. Namaz bitir-
dikd n sonra, o dedi: “Bax n görün namaz vaxt m ni narahat ed n n idi?” Adamlar
baxd qda m lum oldu ki, onun b
nind e kar
n sancmas ndan on yeddi iz
qalm
r, lakin o, buna baxmayaraq, namaz k sm mi dir.
l-Buxarinin la yadda
Allah n ona h u aql q ça lar nda göz l yadda verm si göz çarp rd . Xa id
bin smail a
dak lar n ql etmi dir: “B sr
bu Abdullah Muh mm d bin sma-
il l-Buxari, h g nc ik n, biziml birlikd h dis bilicil ri olan müxt lif eyxl rin
görü ün ged rdi v heç vaxt qeydl r aparmazd . Bir neç gün sonra biz ona dem
ba lad q ki: “S n biziml müxt lif eyxl rin görü ün gedirs n, amma heç n qeyd
etmirs n, niy bel edirs n?” On alt günd n sonra o biz dedi: “Siz, h qiq n, çox
dan r v m
irad tutursunuz! Göst rin m
, n yazm
z”. Biz d on be min-
n çox h dis qeyd etdiyimiz v
ql rimizi ç xartd q, o is bunlar n ham
zb r-
n dem
ba lad v biz is onun yadda na sas n oxuduqlar il öz qeydl rimiz-
düz li r etdik. Sonra o soru du: “Siz indid mi hesab edirsiniz ki, m n müxt lif
eyxl zarafat xatirin ba ç kir v vaxt
h
r yer s rf edir m?” – v bundan
sonra biz m lum oldu ki, yadda da heç kim onu ötüb keç bilm z”.
mam l-Buxari h g nc oldu u zamanlarda, h dis dinl
k ist
n b sr lil r,
ist dikl rin nail olana q
r onun ard nca dü r, onu h r hans bir yolun üstünd
oturdar v
traf na minl rl dinl yici y
ard , onlar n ks riyy ti onun, o zaman
z g nc olmas na baxmayaraq, dedikl rini yazard lar.
mam l-Buxarinin göz l yadda a malik olmas v mütl q d qiqlikl f rql nm si-
bir sübut da onun bir d S
rq nd g rk n dörd yüz n r h dis bilicisi il
görü
sidir. Onlar öz aralar nda amdan v raqdan olan h disl rin isnad v
vay tçil rin adlar qar
raraq, b zi h disl rin isnad ba qalar n m tnin
qatd lar v bunlar n ham
l-Buxariy oxudular. O is hans isnad n slind hans
tn aid oldu unu bir-bir göst rdi v onlar müvafiq qaydada düzdü v orada
olanlardan heç kim heç bir isnadda v ya m tnd bir yanl q tapa bilm di. Bel bir
ey Ba dadda da olmu du. X
r verilir ki, o, kitab bir d oxuduqda, onun m z-
mununu zb rl yirdi, bel x
rl r çoxdur.
l-Buxarinin n m hur eyxl ri
mam l-Buxari getdiyi müxt lif ölk rd görü düyü mind n çox eyxd n
itdiyi h disl ri r vay t etmi dir. Burada onun eyxl ri agirdl rinin n inki ham
haqq nda dan maq, h tta onlar n sad
olaraq adlar ç km k bel mümkün deyil.
Ona gör , biz onlardan n m hur olanlar xat rlama a m cbur olaca q.
mam l-Buxarinin h yat
VII
mam l-Buxarinin n m hur eyxl ri s ras na H mm d bin akir, Tahir bin M h-
lid, imam hm d bin H nb l, li ibn M dini, M kki ibn brahim l-B lxi, Abdullah
bin Musa l- bsi, bu B kr l-Humeydi, brahim bin Makil, bu T lh bin li l-Ba-
radi n-N
fi, brahim bin l-Munzir, Ad m bin yas, Abdan bin Osman l-M rv zi,
bu Asim
eybani v Y hya bin M in.
Aliml rin imam l-Buxari haqq nda r yl ri
mam l-Buxarinin müasirl ri olmu aliml rin böyük ks riyy ti onu t rifl mi r.
Dem k kifay tdir ki, h dis elmi sah sind o, möminl rin miri l
bin layiq görül-
mü dür ki, bu heç kim t find n inkar edilm mi dir. Bir d imam Müslim imam l-
Buxarinin aln ndan öp k ona demi dir: “Ey mü lliml rin mü llimi, müh ddisl rin
as v h dis qüsurlar n h kimi, icaz ver ayaqlar ndan öpüm” v bundan sonra,
görü
1
gör günahlar n ba lanmas haqq nda h dis dair bir sual vermi di v l-
Buxari d ona bu h disin qüsurlar göst rmi di. O izah edib qurtard qdan sonra,
Müslim ona demi di: “Ancaq pax l adamlar s
nifr t ed bil r! ahidlik edir m ki,
bu dünyada s
b nz ri olan yoxdur!”
Bund r demi dir: “ n yax müh ddis dörd n rdir: Reyli bu Zura, Nisaburlu
Müslim, S
rq ndli d-Darimi v Buxaral l-Buxari”. mam hm d demi dir:
“Xorasanda h onun b nz ri olmam
r”. li ibn M dini demi dir: “ l-Buxari heç
vaxt özün b nz rin rast g lm mi dir”. shaq bin Rah viy demi dir: “
r o H
-
nin
2
zaman nda da ya asa idi, insanlar n onun h disl rin , onun bilikl rin , onun
fiqhi bilm sin hökm n ehtiyac olard ”. bülabbas d-D vi r vay t etmi dir ki,
Ba dad camaat n l-Buxariy m ktubunda bel sözl r yaz lm
: “S n onlarla
olduqca xeyir müs lmanlar t rk etm z. S nd n sonra yax
tap lmaz, s nin yerin
mi hiss olunacaq”. bu Hatim r-Razi demi dir: “H qiq n, o, Ba dada g n-
rin n bilicisi idi”. bn Xuzeym demi dir: “Göy qübb si alt nda Allah n Elçisinin
disl ri haqq nda l-Buxarid n daha m lumatl n bir adam, n d daha çox h dis
yadda saxlayan görmü m”. t-Tirmizi demi dir: “M n n raqda, n d Xorasanda
tarixi l-Buxarid n daha yax bil n, h disl rin v onlar n isnadlar n qüsurlar
ara ran görm dim”.
1
Burada keçiril n görü zaman Allah n ad n ç kilm
si v dan qlar n bo dan qlar olmas n
rd
tutulur. R vay t edilir ki, möminl rin anas Ai demi dir: “Allah n Elçisi kiminl
görü nd , ya Quran
oxuyar, ya da namaz q lard , ax rda is o, mütl q dey rdi: “ ükr S
, ey Allah m, h md olsun S
, ahidlik
edir m ki, S nd n ba qa ilah yoxdur, S nd n ba lanma dil yir m v S
tövb edir m (Subhan
,
Allahumm v bih mdik ,
du n l ilah ill
nt , st firuk v tubu il yk )”.
2
Burada n görk mli tabeinl rd n biri olan l-H
n l-B sri (728 – 842) n
rd tutulur. O, öz müasirl r
aras na çox böyük nüfuza malik idi.
mam l-Buxarinin h yat
VIII
l-Buxarinin n mühüm v n m hur
rl ri
mam l-Buxari özünd n sonra çoxsayl
rl r qoymu dur ki, onlardan n mü-
hüm v n çox geni yay lm “ l-Cami s-S hih”-dir. Bundan ba qa onun
rl ri
ras na “ l- sma v l-Kuna”, “ t-Tarix l-K bir”, “ s-Sün n fil-Fiqh”, “Xalqu falil-
bad”, “ l-
b l-Mufr d” v “ l-Qira X lf l- mam” kimi kitablar daxildir.
Bu külliyyat n t rtib olunmas na s
b n olmu dur
mam l-Buxarini, ancaq s hih h disl rin daxil edildiyi “S hih”ini t rtib etm
vadar ed n sas s
b, onun müasirl ri t
find n haz rlanan toplulara s hih h dis-
rl yana z if h disl rin d sal nmas idi. Bu imam l-Buxarinin xo una g lmirdi.
Çünki o, öz eyxi shaq ibn Rahaveyhin t kc s hih h disl ri bir yer toplamaq ist -
yini v agirdl rini buna sövq etdiyini v bel dediyini unutmam
: “
r Allah n
elçisinin q sa h disl r külliyyat t rtib ets ydiniz çox la olard ”. Bu sözl r imam
l-Buxarinin q lbin yer etmi di v bundan sonra o, öz “S hih”in materiallar y -
ma a ba lam
.
Bundan ba qa, özünü Allah n elçisinin qar
nda lind yelpikl dayand
onu mühafiz etdiyini gördüyü yuxunun - l-Buxarinin, Allah n Elçisini yalan-
lardan qoruyaca kimi yozulmas , onun q rar q til dirmi di. Bütün yuxar da xa-
rlananlar onu bu
rl ciddi m
ul olma a yön ltmi v n tic
o, böyük ima-
n
rl rinin n yax
olaraq, imam n yüks k m qam na d lal t etmi v slam
dinin böyük xidm t göst rmi dir. in gedi at nda imam l-Buxari t xmin n alt yüz
min h disi yoxlam v onun yaratd
r, Qüdr tli v Böyük Allah n Kitab ndan
sonra, n yax kitab olmu dur ki, bu da, t rtib olundu u günd n sonra onu q bul
ed n v bu gün
k yüks k qiym tl ndir n müs lman mill tinin yekdil r yin tam
uy undur. mam l-Buxari öz kitab üz rind on alt il rzind i mi dir.
mam l-Buxari ömrünün sonunda öz
rind n, o zamanlar S
rq ndin bir
kilometrliyind yerl
n X rt nk k ndin köçdü. O orada öz yax nlar n aras nda
ya ayaraq Allahdan onu Öz yan na aparmas dil yirdi, çünki onu, Pey mb rin
Allaha tez-tez müraci t ed
k qorunmas ist diyi qar dak qar ql qlar v h rc-
rclikl r qorxudurdu.
Bu müraci tl rd n bir müdd t sonra o x st ndi v
nb günü ramazan bayra-
gec si, ax am namaz ba layandan sonra 256-c hicri ilind v fat etdi. Onun c na-
namaz s
ri gün zöhr namaz ndan sonra q nd . Allah ona r hm t etsin v on-
dan raz olsun!
Dostları ilə paylaş: |